Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 5. augusta 2013 11:00
Bratislava 5. augusta (TASR-OTS) - Projekty v Nitrianskom kraji sú zamerané na modernizáciu ciest I. triedy a nákup nových vlakov v rámci viacerých nadregionálnych projektov.
PO 5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
Cieľom je výstavba rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ako aj modernizácia siete ciest I. triedy, ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých dopravných výkonov na Slovensku. . Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov na cestách I. triedy . Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy . Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy (TT, NR)
PO 6 – Železničná verejná osobná doprava
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav s cieľom zvýšiť počet cestujúcich verejnou železničnou dopravou.
NAJVÝZNAMNEJŠIE PROJEKTY:
Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy (TT, NR)
Obyvatelia Nitrianskeho kraja sa môžu tešiť z modernizácie viac ako 85 kilometrov ciest I. triedy. Základom projektu je výmena, doplnenie a skvalitnenie dopravného značenia, ako aj zlepšenie kvality povrchu a únosnosti vozovky. Projekt zahŕňa obnovenie vodorovného značenia, doplnenie chýbajúcich smerových stĺpikov a nainštalovanie odpudzovačov zveri. Na priechodoch pre chodcov sa zabudujú aktívne LED dopravné gombíky upozorňujúce na prítomnosť chodca na priechode. Na celom území Slovenska bude v rámci projektov zrekonštruovaných 376 kilometrov ciest I. triedy. Celkové oprávnené náklady na projekty v Trnavskom a Nitrianskom kraji: 30,76 milióna eur, z čoho Európska únia preplatí 26,1 milióna eur.
Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy
Projekt zahŕňa rekonštrukciu dvoch križovatiek v okrese Komárno a jednej v okrese Topoľčany. V dôsledku rekonštrukcie križovatiek sa zvýšila ich kapacita a priepustnosť, znížil sa počet kolíznych bodov, ako aj počet dopravných nehôd a zlepší sa bezpečnosť vodičov, cyklistov a chodcov.
Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov na cestách I. triedy
Cieľom projektu je obnova povrchu vozovky, ktorá na mnohých úsekoch vykazuje nerovnosti, ktoré majú negatívny vplyv na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, ako aj na zjazdnosť úsekov. Celkové oprávnené náklady na projekt: 10,2 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 8,7 milióna eur.
Nákup nových vlakov
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav, ktoré poskytujú cestujúcim ten najvyšší komfort a bezpečnosť, je súčasťou nadregionálneho projektu dotýkajúceho sa územia celého Slovenska. 10 moderných poschodových vlakov push-pull, z ktorých jeden odvezie 362 sediacich a 352 stojacich ľudí, jazdí na tratiach Trnava – Bratislava a Nové Zámky – Bratislava – Kúty. 12 dieselových motorových jednotiek s kapacitou 177 miest na sedenie a 140 na státie preváža cestujúcich na tratiach v okolí Humenného, Prešova a Nitry. Celkové oprávnené náklady na projekt: 177 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 88,5 milióna eur.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
gl