OTS: CGTN: V Pekingu štartuje iniciatíva ...
OTS, 19. februára 2025 9:31
OTS: CGTN: V Pekingu štartuje iniciatíva, ktorá prepája film s cestovaním
Peking 19. februára (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Najnovší čínsky animovaný hit, Ne Zha II, boduje v pokladniach kín po celom svete a podľa najnovších údajov k 17. februáru prekročil tržby 12 miliárd jüanov (približne 1,66 miliardy dolárov).
Týmto míľnikom prekonáva film Ne Zha II Levieho kráľa a umiestňuje sa medzi 10 najlepšie zarábajúcimi filmami všetkých čias. Je pozoruhodné, že ide o jedinú nehollywoodsku produkciu popri filmových gigantoch ako sú Avatar, Titanic a Star Wars: Sila sa prebúdza.
Na domácom čínskom trhu film dominoval, získal obrovský podiel na tohtoročných príjmoch kín a zároveň stanovil nový rekord v histórii čínskej kinematografie.
Úspech filmu sa presadzuje aj v medzinárodnom meradle. Po uvedení v Severnej Amerike 14. februára sa Ne Zha II prebojoval do prvej päťky víkendových rebríčkov pokladníc, podľa americkej globálnej spoločnosti Comscore, ktorá sa venuje mediálnym meraniam a analýzam.
„Úspechy tohto konkrétneho filmu na mňa tak zapôsobili na viacerých úrovniach," povedala americká animátorka Sheila Sofian po premietaní v Los Angeles.
„Keďže som už videla predchádzajúci film, očakávala som rovnakú úroveň, ktorá bola vynikajúca. Ale druhý diel šiel ešte ďalej, pokiaľ ide o produkčný dizajn, zvukový dizajn a hudbu. Príbeh sám o sebe bol veľmi prepracovaný a všetky zvraty ma po celý čas udržiavali v napätí. Takže to bolo veľmi pútavé a celý čas som sedela ako na ihlách," dodala.
Uprostred šialenstva čínskej animovanej senzácie bola v pondelok v Čínskom národnom filmovom múzeu v Pekingu spustená kampaň „Cestujte po Číne s čínskymi filmami", ktorej zámerom je využiť medzinárodný úspech čínskych novoročných trhákov, spolu s novou politikou bezvízového tranzitu s cieľom prilákať do Číny viac zahraničných návštevníkov.
Kampaň, ktorú organizuje China Film Administration a China Media Group (CMG), v organizácii China Global Television Network (CGTN) a Film Channel Program Center, sa zameriava na propagáciu „filmu + turizmu" integráciou premietaní čínskych filmov, medzinárodných filmových festivalov a zahraničných čínskych filmových festivalov. Pozýva tak zahraničné publikum, aby zažilo Čínu prostredníctvom filmového rozprávania.
Podporou inovatívnej spolupráce medzi filmovým a turistickým odvetvím sa kampaň snaží vytvoriť tematické cestovateľské trasy, ktoré ponúkajú pohlcujúce zážitky inšpirované filmovou kultúrou aj čínskou prírodou a kultúrou, čím spájajú mediálnu expozíciu so zapojením spotrebiteľov.
Jiang Qiudi, vedúci Europe Bureau CMG, uviedol, že na propagáciu kampane využije CMG svoju globálnu sieť zahraničných korešpondentov a partnerstvá so stovkami medzinárodných médií a sociálnych platforiem. CMG plánuje rozšíriť dosah a vplyv kampane, posilniť spoluprácu s medzinárodnými filmovými inštitúciami a založiť ťažiskové podujatia, so zameraním na vynikajúce čínske filmy, s cieľom ďalej posilňovať globálnu prítomnosť čínskej kinematografie.
Filmári a produkčné tímy, ktoré stoja za tohtoročnými novoročnými hitmi, sa podelili o najnovšie aktualizácie o tržbách pokladníc po celom svete.
Podujatia sa zúčastnili zástupcovia CMG, Filmového úradu odboru publicity Ústredného výboru Komunistickej strany Číny, veľkých čínskych filmových produkčných a distribučných spoločností, filmových štúdií, cestovných kancelárií a Medzinárodného filmového festivalu Silk Road.
https://news.cgtn.com/news/2025-02-17/Initiative-bridging-film-and-travel-launches-in-Beijing-1B4uwlc0Je8/p.html
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk