OTS: Deň matiek je pre Slovákov druhým najväčším nákupným sviatkom a v nákupe...

TASR, 9. mája 2024 9:54

OTS: Deň matiek je pre Slovákov druhým najväčším nákupným sviatkom a v nákupe darčekov predbieha aj Black Friday, ukazuje prieskum

Deň matiek je druhým najväčším nákupným sviatkom na Slovensku, hneď po Vianociach, so zľahka vyššou obľúbenosťou ako Black Friday

Darčeky najviac nakupujú mladí Slováci vo vekovej kategórii 18-29 rokov

Prieskum zdôrazňuje dôležitosť online recenzií a hodnotení produktov, ktoré hrajú kľúčovú úlohu pri rozhodovaní zákazníkov

Bratislava 9. mája (TASR/OTS) - Deň Matiek je významným nákupným sviatkom na Slovensku, druhým najväčším po Vianociach a z pohľadu nákupu darčekov svojou obľúbenosťou zľahka prekonáva dokonca aj Black Friday. Tento deň, ktorý oslavuje a ctí matky, získava na význame nielen ako rodinná udalosť, ale aj ako kľúčový moment pre obchodníkov a značky na celom Slovensku.

Deň matiek druhý po Vianociach

Prieskum, ktorý uskutočnila prieskumná agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro (1) , odhalil, že až 30% Slovákov kupuje darčeky na Deň matiek, čo predstihuje ďalšie významné dni ako Valentín (28%) alebo Black Friday (25%). Najaktívnejší v nákupe darčekov sú mladí dospelí vo vekovej kategórii 18-29 rokov, kde takmer polovica (48%) pravidelne vyhľadáva darčeky pre svoje matky.

Táto veková skupina vykazuje významne vyššiu aktivitu v porovnaní so skupinou 30-39 rokov, kde takto nakupuje 29% ľudí, a skupinou spotrebiteľov vo veku 40-49 rokov, s účasťou 22%.

Zaujímavé je, že muži a ženy nakupujú darčeky na Deň matiek takmer rovnako často (31% vs 29%).

Práve mladší dospelí často uprednostňujú online nákupy pre ich pohodlnosť a širokú dostupnosť produktov.

Zvyšujúca sa popularita online nakupovania

Výsledky tiež ukazujú, že 62% Slovákov oceňuje možnosť nakupovať z pohodlia domova – bez ohľadu na príležitosť. Medzi ďalšími motivátormi pre online nákupy je aj lepšia cena (63%), šírka ponuky (52%), či možnosť prezrieť si recenzie produktov (32%).

Prieskum tiež ukazuje, že až 77% Slovákov má skúsenosť s nakupovaním na online trhoviskách, pričom medzi hlavné motivácie patrí výhodná cena, pohodlie a široký výber produktov.

O spoločnosti Allegro

Allegro, najväčšie trhovisko európskeho pôvodu s takmer 25 rokmi skúseností na trhu, spustilo svoje nové lokalizované trhovisko allegro.sk v polovici marca 2024 na Slovensku. Táto expanzia je súčasťou pokračujúceho rastu Allegro v strednej Európe a nasleduje po úspešnom spustení allegro.cz v Českej republike, kde spoločnosť získala viac ako 1,6 milióna aktívnych kupujúcich a stala sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou za menej ako rok.

(1) Štúdiu "Medzinárodné platformy a trhoviská na Slovensku" vypracovala spoločnosť Perfect Crowd v januári 2024 na objednávku spoločnosti Allegro. Celkovo sa uskutočnilo 1012 prieskumov na reprezentatívnej vzorke Slovákov, ktorí nakupujú online, vo veku 18-60 rokov. Prieskumy boli realizované online (CAWI).

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring