Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 25. novembra 2024 9:17
Peking 25. novembra (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Správa z China Daily - V meste Tchien-ťin v severnej Číne sa tento týždeň od stredy do piatku stretlo približne 1 000 delegátov na Svetovej konferencii o rozvoji odborného a technického vzdelávania 2024. Diskusie na konferencii sa točili okolo tém ako integrácia priemyslu a vzdelávania, trvalo udržateľný rozvoj, odborná príprava učiteľov a celoživotné vzdelávanie.
Konferencia, ktorú organizuje čínske ministerstvo školstva, Národná komisia Čínskej ľudovej republiky pre UNESCO a miestna samospráva mesta Tchien-ťin, má za cieľ posunúť odborné vzdelávanie ako hnaciu silu inovácií a trvalo udržateľného rozvoja na celom svete.
Podujatie predstavuje šesť kľúčových iniciatív na formovanie odborného vzdelávania na celom svete: komplexná konferencia s hlavnými prejavmi, ministerskými okrúhlymi stolmi a bilaterálnymi rozhovormi; globálna aliancia spájajúca odborné inštitúcie, priemyselné odvetvia a vzdelávacie organizácie; odovzdávanie svetovej ceny za odborné vzdelávanie; medzinárodná súťaž zručnosti so 42 učebnými skupinami; výstava vyzdvihujúca úspechy v oblasti odborného vzdelávania, nehmotného kultúrneho dedičstva a medzinárodnej spolupráce a uvedenie časopisu World Vocational and Technical Education, ktorý vydáva Univerzita technológie a vzdelávania v Tchien-ťin.
Vo videopríhovore na konferencii zdôraznila Stefania Gianniniová, asistentka generálneho riaditeľa pre vzdelávanie v UNESCO, odborné vzdelávanie ako katalyzátor transformácie. Odkázala na nedávne odporúčanie UNESCO o výchove k mieru, ľudským právam a trvalo udržateľnému rozvoju, ktoré zdôrazňuje odborné vzdelávanie ako hnaciu silu zmien.
Gianniniová, ktorá vyzvala na väčšie investície a inovácie v oblasti odborného vzdelávania s cieľom čeliť globálnym výzvam, povedala, že zručnosti sú pasom na orientáciu v dnešnom zložitom svete.
Huai Jinpeng, čínsky minister školstva, povedal, že odborné vzdelávanie by malo byť v súlade s trendmi doby, podporovať podstatu vzdelávania a zachovávať jeho jedinečné vlastnosti. Dodal, že by malo zakotviť svoje rozvojové ciele uprostred vyvíjajúcich sa príležitostí a výziev a snažiť sa o inovatívne objavy.
Huai načrtol víziu odborného vzdelávania ako vzdelávanie „5I" – inkluzívne, orientované na priemysel, inovatívne, inteligentné a medzinárodné (inclusive, industry-oriented, innovative, intelligent a international) – s takým postavením, aby slúžilo všetkým, integrovalo sa do priemyslu, podporovalo inovácie, prijímalo inteligentné technológie a podporovalo globálnu spoluprácu.
Na zabezpečenie bezproblémových dobrovoľníckych služieb počas konferencie prijala Mestská mládežnícka liga v Tchien-ťin 1 448 mladých dobrovoľníkov z deviatich univerzít vrátane univerzity Nankai. Ich povinnosti tvorilo viac ako 30 úloh vrátane registrácie hostí, koordinácie konferencie, prekladu, prijímania médií a lekárskej pomoci.
Fotografia – https://mma.prnewswire.com/media/2565169/China_Daily.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.