OTS: Iniciatíva UNESCO-Huawei „Otvorená škola" chce ...

TASR, 12. septembra 2024 10:53

OTS: Iniciatíva UNESCO-Huawei „Otvorená škola" chce transformovať vzdelávanie v Egypte, Brazílii a Thajsku

Paríž 12. september (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Spoločnosť Huawei oznámila spustenie realizačnej fázy 2. etapy projektu Otvorené školy pre všetkých s podporou technológií v Brazílii, Egypte a Thajsku počas Digital Learning Week, hlavného podujatia UNESCO zameraného na digitálne vzdelávanie a transformáciu vzdelávania.

Druhá fáza iniciatívy UNESCO-Huawei, ktorá bude prebiehať od roku 2024 do 2027, podporí digitálnu transformáciu vzdelávania v každej z troch krajín prostredníctvom modelov digitálnych otvorených škôl. Tieto modely spájajú technologické inovácie a ľudské schopnosti s cieľom vytvoriť flexibilné, odolné, inkluzívne a kvalitné vzdelávacie prostredie, ktoré kombinuje offline a online vzdelávanie.

Implementačná fáza druhej etapy projektu nadväzuje na fázu návrhu, ktorá sa začala v apríli 2024 s cieľom stanoviť špecifické potreby a priority troch krajín.

Vyhlásenie prišlo na fóre Otvorené školy pre všetkých s podporou technológií, ktoré usporiadalo UNESCO a Huawei v rámci Týždňa digitálneho vzdelávania. Fórum sa zameralo na poznatky a úspechy prvej fázy, ktorá prebiehala v Egypte, Etiópii a Ghane v rokoch 2020 až 2024, a poskytlo cenné poznatky pre implementáciu druhej etapy.

Medzi váženými hosťami boli J.E. p. Mohamed Abdel Latif, minister školstva a odborného vzdelávania za Egypt; J.E. Dr. Yaw Osei Adutwum, minister školstva za Ghanu; delegáti z ministerstiev školstva z Etiópie, Brazílie a Thajska; a zástupcovia UNESCO a Huawei.

„V Egypte sme sa vydali na cestu transformácie vzdelávania, ktorá je založená na presvedčení, že technológia nie je len nástrojom, ale katalyzátorom pre odomknutie potenciálu, podporu kreativity a rozšírenie príležitostí pre pedagógov aj študentov. Úspech prvej fázy tohto projektu je svedectvom obetavosti našich pedagógov a partnerov," povedal J. E. Mohamed Abdel-Latif, minister školstva a odborného vzdelávania Egyptskej arabskej republiky.

V súlade s programom digitálneho začlenenia TECH4ALL spoločnosti Huawei sa technologický aspekt iniciatívy Otvorená škola zameriava na pripojenie škôl, poskytovanie školení pre pedagógov v oblasti IKT zručností a vývoj digitálnych vzdelávacích zdrojov.

„Prístup otvorenej školy sa snaží poháňať digitálnu transformáciu vzdelávacieho sektora zameranú na človeka prostredníctvom konektivity, kompetencií a obsahu," povedala Joyce Liu, riaditeľka kancelárie programu TECH4ALL v Huawei. „Veríme, že prostredníctvom partnerského prístupu, ktorý využíva technológie prispôsobené konkrétnym národným prioritám, dokážeme zabezpečiť spravodlivý a inkluzívny prístup k príležitostiam celoživotného vzdelávania pre všetkých."

Projekt Otvorená škola Brazília sa zameriava na podporu inklúzie a ekologicky orientovaného vzdelávania. V súlade so stratégiou Prepojených škôl krajiny vybuduje projekt päť inteligentných škôl, zatiaľ čo dve digitálne školiace centrá poskytnú učiteľom školenia v oblasti IKT zručností a digitálne kurzy umožnia online vzdelávanie.

Thajský projekt Otvorená škola si kladie za cieľ upevniť priaznivé podmienky v oblasti vzdelávania. V súlade s národnou stratégiou na roky 2018 – 2037 projekt vybuduje desať inteligentných škôl a rozšíri využívanie inteligentných učební, pričom kompetencie učiteľov sa budú rozvíjať prostredníctvom školení v oblasti IKT zručností a vzdelávacie zdroje budú poskytované na digitálnych platformách.

Projekty Otvorená škola v Brazílii a Thajsku budú slúžiť ako vzory pre regióny Latinskej Ameriky a ASEAN.

Projekt druhej etapy v Egypte sa zameria na rozšírenie odbornej prípravy učiteľov v oblasti IKT zručností, pričom bude pokračovať v tempe z prvej etapy, kde bolo založené nové centrum pre dištančné vzdelávanie, z ktorého bude mať úžitok 950 000 pedagógov.

Projekty prvej etapy Otvorenej školy v Etiópii a Ghane tiež priniesli významný pokrok v rozvoji vzdelávacích technológií a posilnení postavenia pedagógov:

• Etiópia vybavila a vyškolila 12 000 študentov a 250 pedagógov na 24 pilotných stredných školách a vypracovala svoju prvú školiacu príručku pre EdTech na podporu svojej novej stratégie digitálneho vzdelávania (2023 – 2028).

• Ghana zlepšila svoje národné vzdelávacie platformy, vypracovala rámec IKT kompetencií pre učiteľov a vybavila desať škôl IKT zariadeniami, z čoho získalo prospech 1 000 učiteľov a 3 000 študentov.

O iniciatíve Huawei TECH4ALL

TECH4ALL predstavuje dlhodobú iniciatívu a akčný plán spoločnosti Huawei v oblasti digitálnej inklúzie. Plán TECH4ALL, postavený na inovatívnych technológiách a partnerstvách, je vypracovaný na podporu inklúzie a udržateľnosti v digitálnom svete.

Viac informácií nájdete na webovej stránke Huawei TECH4ALL na adrese https://www.huawei.com/en/tech4all

Sledujte nás na X na adrese:

x.com

Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2502608/image.jpg

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring