Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 12. septembra 2024 10:53
OTS: Iniciatíva UNESCO-Huawei „Otvorená škola" chce transformovať vzdelávanie v Egypte, Brazílii a Thajsku
Paríž 12. september (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Spoločnosť Huawei oznámila spustenie realizačnej fázy 2. etapy projektu Otvorené školy pre všetkých s podporou technológií v Brazílii, Egypte a Thajsku počas Digital Learning Week, hlavného podujatia UNESCO zameraného na digitálne vzdelávanie a transformáciu vzdelávania.
Druhá fáza iniciatívy UNESCO-Huawei, ktorá bude prebiehať od roku 2024 do 2027, podporí digitálnu transformáciu vzdelávania v každej z troch krajín prostredníctvom modelov digitálnych otvorených škôl. Tieto modely spájajú technologické inovácie a ľudské schopnosti s cieľom vytvoriť flexibilné, odolné, inkluzívne a kvalitné vzdelávacie prostredie, ktoré kombinuje offline a online vzdelávanie.
Implementačná fáza druhej etapy projektu nadväzuje na fázu návrhu, ktorá sa začala v apríli 2024 s cieľom stanoviť špecifické potreby a priority troch krajín.
Vyhlásenie prišlo na fóre Otvorené školy pre všetkých s podporou technológií, ktoré usporiadalo UNESCO a Huawei v rámci Týždňa digitálneho vzdelávania. Fórum sa zameralo na poznatky a úspechy prvej fázy, ktorá prebiehala v Egypte, Etiópii a Ghane v rokoch 2020 až 2024, a poskytlo cenné poznatky pre implementáciu druhej etapy.
Medzi váženými hosťami boli J.E. p. Mohamed Abdel Latif, minister školstva a odborného vzdelávania za Egypt; J.E. Dr. Yaw Osei Adutwum, minister školstva za Ghanu; delegáti z ministerstiev školstva z Etiópie, Brazílie a Thajska; a zástupcovia UNESCO a Huawei.
„V Egypte sme sa vydali na cestu transformácie vzdelávania, ktorá je založená na presvedčení, že technológia nie je len nástrojom, ale katalyzátorom pre odomknutie potenciálu, podporu kreativity a rozšírenie príležitostí pre pedagógov aj študentov. Úspech prvej fázy tohto projektu je svedectvom obetavosti našich pedagógov a partnerov," povedal J. E. Mohamed Abdel-Latif, minister školstva a odborného vzdelávania Egyptskej arabskej republiky.
V súlade s programom digitálneho začlenenia TECH4ALL spoločnosti Huawei sa technologický aspekt iniciatívy Otvorená škola zameriava na pripojenie škôl, poskytovanie školení pre pedagógov v oblasti IKT zručností a vývoj digitálnych vzdelávacích zdrojov.
„Prístup otvorenej školy sa snaží poháňať digitálnu transformáciu vzdelávacieho sektora zameranú na človeka prostredníctvom konektivity, kompetencií a obsahu," povedala Joyce Liu, riaditeľka kancelárie programu TECH4ALL v Huawei. „Veríme, že prostredníctvom partnerského prístupu, ktorý využíva technológie prispôsobené konkrétnym národným prioritám, dokážeme zabezpečiť spravodlivý a inkluzívny prístup k príležitostiam celoživotného vzdelávania pre všetkých."
Projekt Otvorená škola Brazília sa zameriava na podporu inklúzie a ekologicky orientovaného vzdelávania. V súlade so stratégiou Prepojených škôl krajiny vybuduje projekt päť inteligentných škôl, zatiaľ čo dve digitálne školiace centrá poskytnú učiteľom školenia v oblasti IKT zručností a digitálne kurzy umožnia online vzdelávanie.
Thajský projekt Otvorená škola si kladie za cieľ upevniť priaznivé podmienky v oblasti vzdelávania. V súlade s národnou stratégiou na roky 2018 – 2037 projekt vybuduje desať inteligentných škôl a rozšíri využívanie inteligentných učební, pričom kompetencie učiteľov sa budú rozvíjať prostredníctvom školení v oblasti IKT zručností a vzdelávacie zdroje budú poskytované na digitálnych platformách.
Projekty Otvorená škola v Brazílii a Thajsku budú slúžiť ako vzory pre regióny Latinskej Ameriky a ASEAN.
Projekt druhej etapy v Egypte sa zameria na rozšírenie odbornej prípravy učiteľov v oblasti IKT zručností, pričom bude pokračovať v tempe z prvej etapy, kde bolo založené nové centrum pre dištančné vzdelávanie, z ktorého bude mať úžitok 950 000 pedagógov.
Projekty prvej etapy Otvorenej školy v Etiópii a Ghane tiež priniesli významný pokrok v rozvoji vzdelávacích technológií a posilnení postavenia pedagógov:
• Etiópia vybavila a vyškolila 12 000 študentov a 250 pedagógov na 24 pilotných stredných školách a vypracovala svoju prvú školiacu príručku pre EdTech na podporu svojej novej stratégie digitálneho vzdelávania (2023 – 2028).
• Ghana zlepšila svoje národné vzdelávacie platformy, vypracovala rámec IKT kompetencií pre učiteľov a vybavila desať škôl IKT zariadeniami, z čoho získalo prospech 1 000 učiteľov a 3 000 študentov.
O iniciatíve Huawei TECH4ALL
TECH4ALL predstavuje dlhodobú iniciatívu a akčný plán spoločnosti Huawei v oblasti digitálnej inklúzie. Plán TECH4ALL, postavený na inovatívnych technológiách a partnerstvách, je vypracovaný na podporu inklúzie a udržateľnosti v digitálnom svete.
Viac informácií nájdete na webovej stránke Huawei TECH4ALL na adrese https://www.huawei.com/en/tech4all
Sledujte nás na X na adrese:
x.com
Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2502608/image.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.