Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 18. októbra 2023 9:40
OTS: Inteligentné vzdelávacie riešenie „Five Ones" pre komunitu digitálneho vzdelávania
Šen-Čen 18. októbra (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Huang Yu, odborník na riešenia v oblasti vzdelávania zo spoločnosti Huawei Enterprise Business tvrdí, že
Vo vzdelávaní sa čoraz viac využívajú inteligentné technológie. Vyučovanie, vedecký výskum, riadenie škôl a školské služby prechádzajú hlbokými zmenami:
• Vyučovacie a vzdelávacie aktivity sa posunuli od používania tradičných tabúľ k multimediálnym nástrojom, od učenia na pevne danom mieste k učeniu kedykoľvek a kdekoľvek a od jednosmerných prednášok k učeniu, ktoré je viac orientované na študenta.
• Vedecký výskum musí riešiť komplexné výpočtové a analytické úlohy a viac sa spolieha na technológie, ako sú vysokovýkonné výpočty (HPC), kvalitná analýza údajov (HPDA), veľké dáta a umelá inteligencia.
• Veľké dáta sú teraz vo sfére služieb základom pre zdokonalené riadenie a rozhodovanie. Správcovia musia mať prehľad o kľúčových informáciách týkajúcich sa jednotlivých systémov služieb v reálnom čase. Okrem toho došlo k postupnému prechodu od decentralizovaných služieb k službám na jednom mieste v záujme zlepšenia práce fakúlt aj študentov.
Vzhľadom na takéto hlboké zmeny v koncepcii a forme toto odvetvie aktívne skúma hĺbkovú integráciu informačných a komunikačných technológií do vzdelávania. Technológie, ako sú znalostné grafy a veľké dáta, umožňujú vzdelávanie, ktoré je viac prispôsobené potrebám jednotlivca, zatiaľ čo 5G a cloud umožňujú prístupnejšie hybridné vzdelávanie. Nároky vedeckého výskumu na výpočtový výkon a úložisko prudko rastú. Tieto úspešné postupy podnietili záujem sektora o uplatňovanie informačných a komunikačných technológií. Objavujú sa však aj nové problémy, ktoré výrazne obmedzujú reformu, ako je rozptýlená výstavba, opakovaná výstavba, dátové silá a zastaraná infraštruktúra informačných a komunikačných technológií. Naliehavú výzvu pre všetky zainteresované strany v tomto odvetví predstavuje otázka, ako lepšie využiť informačné a komunikačné technológie na modernizáciu a inováciu modelov vzdelávania.
Obnova inteligentného vzdelávania pomocou informačných a komunikačných technológií
Ako popredný svetový poskytovateľ riešení v oblasti informačných a komunikačných technológií verí spoločnosť Huawei vo vzdelávanie orientované na ľudí. Zaviazali sme sa integrovať informačné a komunikačné technológie ako kumulované serverové výpočty, veľké dáta a umelú inteligenciu do celého vzdelávacieho procesu s cieľom podporiť inovácie vo výučbe, vedeckom výskume, riadení a službách. Konkrétne projekt Inteligentné vzdelávanie spoločnosti Huawei využíva pokročilé informačné a komunikačné technológie a ponúka inteligentné interakcie, prepojenia, platformy a aplikácie na podporu zákazníkov pri ich digitálnej transformácii.
• Zmeniť koncepciu vzdelávania a držať sa štátneho modelu na najvyššej úrovni Počas procesu digitálnej transformácie musia správcovia vzdelávania vypracovať centralizované plány a usmernenia na vyššej úrovni a potom ich postupne implementovať. Na štátnej úrovni Číny sa stanovujú rozdielne ciele informatizácie pre vysokoškolské, odborné, základné, predškolské vzdelávanie a vzdelávanie dospelých v procesoch, ako je Strednodobý a dlhodobý plán rozvoja informatizácie vzdelávania (2021 – 2035) a 14. päťročný plán informatizácie vzdelávania. Tieto postupy koordinujú nastavenie prostredia informatizácie vrátane siete, cloudovej platformy, obsahu a štandardov informatizácie pre vzdelávanie, ako aj príslušné pravidlá a predpisy. Univerzity a odborné vysoké školy musia investovať finančné prostriedky do pracovnej sily a mnohého ďalšieho, aby naplánovali informatizáciu v súlade so svojimi dlhodobými plánmi. Pokiaľ ide o základné vzdelávanie, základné a stredné školy zvyčajne nemajú dostatočné kapacity v oblasti informačných a komunikačných technológií. Preto musia oddelenia riadenia vzdelávania prevziať vedúcu úlohu pri poskytovaní väčšej podpory platforiem a aplikácií, aby sa školy mohli sústrediť na budovanie spoločnej infraštruktúry informačných a komunikačných technológií.
Na základe našich schopností v tejto oblasti a znalostí odvetvia navrhuje spoločnosť Huawei koncept „digitálnej vzdelávacej komunity". Snažíme sa ho využiť na vytvorenie prepojenia a zhromaždenia zdrojov vzdelávania pre všetky možné situácie, ako aj na celoplošnú otvorenosť a spoluprácu. Koncepcia pomôže zjednotiť celý cyklus činností a údržby a nepretržitý vývoj s pokročilými technológiami cloudu, siete, edge a zariadení.
• Inteligentné riešenie vzdelávania „Five Ones" Huawei vytvorila technickú architektúru inteligentného vzdelávania „Five Ones" („Päť"): jedna obrazovka, jedna sieť, jeden cloud, jedna platforma a jeden portál.
Jedna obrazovka je terminálové rozhranie pre interakciu medzi človekom a zariadením, ktoré predstavuje rôzne zobrazovacie terminály, napr. osobné počítače, tablety, digitálne a konferenčné terminály, inteligentné tabule a veľkoplošné LED obrazovky. V jednotlivých scenároch existujú zodpovedajúce inteligentné interakčné terminály na zhromažďovanie a zobrazovanie informácií na základe požiadaviek jednotlivých vzdelávacích predmetov. „Jedna obrazovka" je pre inteligentné vzdelávanie rovnako dôležitá ako kľúč pre zámok: otvára používateľovi celý systém.
Jedna sieť podporovaná novými technológiami a aplikáciami je potrebná na lepšiu transformáciu vyučovania, riadenia škôl a služieb. V súčasnosti sú siete pripojené nielen k mobilným telefónom a počítačom, ale aj k terminálom internetu vecí a inteligentným zariadeniam. Na základe technológií, ako sú 5G, optická sieť a Wi-Fi 7, Huawei integruje káblové, bezdrôtové, kancelárske siete a siete internetu vecí na prepojenie vysokoškolských sietí, vzdelávacích mestských sietí, vzdelávacích a výskumných sietí a internetu. Tým sa vytvára jedna bezpečná, stabilná a inteligentná sieť, ktorá zvyšuje kapacitu systému služieb, ako aj možnosti používateľov.
Huawei buduje jeden cloud pre inteligentné vzdelávanie s centralizovanými štandardmi a službami na integráciu inteligentného učenia, vyučovania, vedeckého výskumu, hodnotenia, riadenia a priestorov pre inteligentné vzdelávacie prostredie, v ktorom sa každý môže učiť kedykoľvek a kdekoľvek. Týmto spôsobom možno výrazne zlepšiť kvalitu vyučovania a učenia a poskytnúť všetkým rovnaký prístup ku kvalitným zdrojom vzdelávania.
Jedna platforma je verejná digitálna vzdelávacia platforma, ktorá podporuje inteligentné aplikácie na výučbu, vedecký výskum, riadenie a služby. Zdieľa údaje v cloudoch, sieťach, zariadeniach a systémoch, čím ruší dátové silá. Táto platforma umožňuje agilné inovácie vzdelávacích služieb a optimalizuje synergiu medzi cloudom, prenosovým kanálom a zariadením na prepojenie fyzických a digitálnych priestorov pre inteligentnejšie vzdelávacie dátové služby a riadenie.
Inteligentné prevádzkové centrum areálu (IOC) a super aplikácia sú vybudované na jednom portáli v snahe o centralizovanú prevádzku a správu. Ten slúži ako komplexné pracovisko pre výučbu, vedecký výskum, manažment a služby. Prostredníctvom inteligentného prevádzkového centra areálu môže vedenie školy sledovať stav areálu a vykonávať zdokonalené riadenie, zatiaľ čo logistické, bezpečnostné, informačné a iné oddelenia môžu využívať centralizovanejšiu, automatizovanejšiu a inteligentnejšiu prevádzku. Super aplikácia vytvára jednotný inteligentný vzdelávací portál, ktorý spája ľudí, udalosti a veci, takže používatelia môžu pohodlne pristupovať k rôznym cloudovým aplikáciám prostredníctvom len jednej aplikácie. Univerzity môžu vytvoriť mobilný portál v areále založený na super aplikácii a poskytovať mobilné terminálové služby, ktoré môžu pokrývať oblasti práce, učenia a života, čím sa naplní cieľ, aby sa každý mohol učiť kedykoľvek a kdekoľvek.
Spolupráca s priemyslom a napredovanie v oblasti inteligentného vzdelávania
K dnešnému dňu slúži spoločnosť Huawei viac ako 2 800 organizáciám – ministerstvám školstva, univerzitám a výskumným ústavom vo viac ako 120 krajinách a regiónoch. Vyše 30 z najlepšie hodnotených 100 univerzít podľa QS rankingu si vybralo Huawei ako svojho partnera pre digitálnu transformáciu.
V budúcnosti bude Huawei naďalej intenzívne spolupracovať v oblasti vzdelávania a flexibilne integrovať veľké dáta, umelú inteligenciu a cloud so scenármi vzdelávania, aby spolu s partnermi vyvíjali riešenia založené na scenároch a podporovali rozvoj vysokokvalitného vzdelávania prostredníctvom digitálnej transformácie.
Tento článok je vybraný z vydania Smart Education časopisu ICT Insights. Ak sa chcete dozvedieť viac, navštívte oficiálnu webovú stránku spoločnosti Huawei: https://e.huawei.com/en/ict-insights/global/ict_insights/ict34-intelligent-education
KONTAKT:
hwebgcomms@huawei.com
Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2249174/image_1.jpg
Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2249175/image_2.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.