Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 27. decembra 2023 13:39
Bratislava 27. decembra (TASR/OTS) - Účastníci 28. Konferencie OSN o zmene klímy sa zhodujú, že celosvetové úsilie v oblasti klimatickej politiky sa musí zvýšiť. Kaufland a Lidl sú si vedomí svojej zodpovednosti za ochranu klímy a stanovili si ambície prispieť k dosiahnutiu cieľ Parížskej dohody – udržať rast globálnej teploty pod 1,5 stupňa Celzia. Nedávno zverejnená spoločná správa o pokroku spoločností skupiny Schwarz ukazuje, že Kaufland a Lidl už dokázali znížiť prevádzkové emisie o viac ako 60 percent.
Lidl a Kaufland ako globálne maloobchodné spoločnosti idú dobrým príkladom a aktívne prispievajú k dosahovaniu cieľov Parížskej dohody z roku 2015. „Ako súčasť skupiny Schwarz sme odhodlaní prispieť k dosiahnutiu stanoveného cieľa. Ochrana klímy nie je iba dobrovoľnou možnosťou – je nevyhnutná, aby sme našim zákazníkom mohli aj naďalej ponúkať široký sortiment potravinárskych výrobkov s optimálnym pomerom ceny a kvality,“ vysvetľuje Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Ochrana klímy je stredobodom CSR stratégie oboch spoločností. „Každoročne transparente zverejňujeme správu o našej uhlíkovej stope za uplynulé obdobie a hodnotíme opatrenia, ktoré sme zaviedli, vzhľadom na dosiahnutie nami vytýčených klimatických cieľov. Chceme ísť v tejto oblasti príkladom, preto neustále rozširujeme spoluprácu s domácimi dodávateľmi, staviame udržateľné budovy a spolu so zamestnancami a zákazníkmi, ktorí každý rok navštívia naše predajne, máme veľký vplyv na to, aby sme upriamili pozornosť na ochranu klímy v našej spoločnosti, “ dopĺňa Sven Reinhard, generálny riaditeľ Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Počiatočné úspory sú viditeľné už teraz: súčasná spoločná správa o pokroku spoločností skupiny Schwarz ukazuje o 60 percent nižšie emisie CO2 v rozsahu 1 a 2. Zameranie na obnoviteľné energie zohralo v tomto úspechu dôležitú úlohu: obe spoločnosti úspešne prešli na 100 % zelenú elektrinu vo svojich budovách. Aj naďalej však pracujú na opatreniach, ktorých cieľom je chrániť klímu – ako napr. solárna energia, podpora elektromobility či modernizácia skladov a predajní. Spolu so svojimi najväčšími dodávateľmi pracujú Kaufland a Lidl aj na znižovaní CO2 v dodávateľskom reťazci, keďže práve dodávatelia majú až 80%-ný podiel na emisiách v rámci celého reťazca a podporujú ich, aby si v najbližších rokoch stanovili vlastné klimatické ciele podľa kritérií SBTi.
Dôležitú úlohu v CSR stratégii oboch spoločností zohráva aj sortiment produktov. Rastlinné potraviny sú vo všeobecnosti šetrnejšie ku klíme ako živočíšne produkty. Už teraz si zákazníci môžu vybrať z desiatok vegetariánskych a vegánskych produktov, pričom ich počet sa neustále rozširuje.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.