Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 10. októbra 2023 11:09
Spoločne vyzbierali 350 vriec odpadu.
Bratislava 10. októbra (TASR/OTS) - Začiatkom jesene si zamestnanci oboch reťazcov opäť vyhrnuli rukávy. Vo svojom voľnom čase zbierali odpad z okolia vodných tokov či zo zelených plôch pri predajniach. Do tretieho ročníka aktivity, ktorá je súčasťou medzinárodnej stratégie Reset Plastic, sa zapojilo rekordných 800 dobrovoľníkov.
Vyjsť von na čerstvý vzduch a pustiť sa do práce, ktorá síce občas nevonia, no je viac než potrebná. Aj takto by sa dala popísať hlavná myšlienka dobrovoľníckej firemnej akcie spoločností Kaufland a Lidl. O tom, že má naozaj zmysel, svedčí aj fakt, že každým rokom oslovuje viac a viac ľudí. A to nielen z radov zamestnancov, pridávajú sa tiež rodinní príslušníci, vrátane detí. Z užitočného dňa sa tak postupne stáva obľúbená teambuildingová akcia, na ktorej sa opeká, griluje alebo piknikuje.
„V porovnaní s prvým ročníkom bola tohtoročná účasť viac než dvojnásobná, z čoho máme obrovskú radosť. Zároveň cítime, že pomáhať je v súčasnosti mimoriadne dôležité. Kaufland preto od septembra zaviedol internú smernicu, podľa ktorej sa naši zamestnanci môžu dva dni do roka venovať dobrovoľníctvu, a to vo svojej pracovnej dobe,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa Kaufland Slovensko v.o.s.
Že je odpadu stále viac než dosť, sa potvrdilo aj v aktuálnom tretom ročníku čistenia našej krajiny. Napriek tomu, že pohodených plastových fliaš a plechoviek výrazne ubudlo, v prírode a v mestách stále môžete nájsť také kúsky ako svadobné šaty alebo nákupný vozík. A k tomu matrac, chladničku i pneumatiky. Niektorým tímom však ostal čas aj na vyčistenie nákupných vozíkov, vchodu do predajne alebo vytrhanie buriny okolo parkoviska.
Spoločnými silami sa Kauflandu a Lidlu napokon podarilo naplniť 350 vriec (vrecia s objemom 120 - 150 litrov). V okolí Prešov sa dobrovoľníci zapojili aj do údržby zelene a pomohli odstrániť veľké množstvo starých drevín, konárov či iného bioodpadu. Odpad sa zbieral naprieč celým Slovenskom, niekde dokonca v spolupráci s mestami, ktoré pomohli vytipovať znečistené lokality v okolí.
„Záleží nám na tom, aby Slovensko bolo lepšou krajinou pre život, a to doslova. Každé dieťa vie, že najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne. V Lidli sme sa preto rozhodli spojiť tieto dve myšlienky a v rámci našich projektov Nenechajme to plávať (obmedzovanie jednorazových plastových vreciek) a Upracme Slovensko (možnosť darovať záloh) motivujeme našich zákazníkov k udržateľnejšiemu konaniu. Zároveň spoločne podporujeme čistenie našej krajiny,“ uviedol Tomáš Bezák, hovorca Lidl Slovenská republika, v.o.s.
September patrí upratovaniu vo svete aj na Slovensku. Reťazce Kaufland a Lidl, ktoré sú súčasťou skupiny Schwarz, sa snažia ísť v boji proti znečisťovaniu životného prostredia a oceánov plastovým odpadom príkladom. A to nielen iným firmám, ale takisto svojim zákazníkom.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.