Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 15. augusta 2013 10:42
Bratislava 15. augusta (TASR-OTS) - Prieskum realizovaný spoločnosťou Azet.sk v rámci kampane Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov sledoval aj preferencie Slovákov pri výbere dovolenkovej destinácie.
Súbežne s hlavnou kampaňou Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov prebiehala začiatkom leta i podporná kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu na Slovensku. Počas dvoch mesiacov boli propagované vybrané regióny Slovenska. Spolu 8 regiónov predstavilo svoje zákutia a možnosti ako tráviť dovolenku na Slovensku. Orava, Liptov, Dolné Považie, Turiec, Banská Štiavnica, Podunajsko, Dolný Zemplín a Bratislava.
Lepšia propagácia by pomohla
Slovensko má veľa krásnych oblastí, miest a každý región dáva priestor na relax, spoznávanie i kultúrne vyžitie. Podpora domáceho cestovného ruchu však ani z ďaleka nie je ideálna. Z prieskumu vyplýva, že až 88 % dopytovaných by uvažovalo nad víkendovým pobytom, či dovolenkou strávenou na Slovensku, ak by boli viac informovaní o zaujímavých miestach a dobrých službách v regiónoch Slovenska. Tohtoročnú dovolenku bude tráviť 30 % opýtaných doma, 33 % sa vyberie niekde na Slovensko a 16 % bude dovolenkovať v zahraničí. Nezanedbateľné percento, 21 % respondentov, sa nevedeli vyjadriť a neboli v čase prieskumu rozhodnutí, kde a či vôbec budú tento rok dovolenkovať. Tento údaj je významný z dôvodu uvedomenia si potenciálu pre rast domáceho cestovného ruchu. Vyplýva z toho, že je veľmi dôležité upriamiť pozornosť našich občanov na destináciu rodnej krajiny. Len 25 % respondentov si totiž myslí, že sa domáci cestovný ruch a možnosti dovolenky na Slovensku propagujú dostatočne. Prieskum potvrdil správnosť rozhodnutia realizátorov projektu Kvalita z našich regiónov, nad ktorým prevzalo záštitu i Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, o vhodnosti nasmerovania komunikácie smerom k podpore domáceho cestovného ruchu. V tejto snahe budú autori projektu Kvalita z našich regiónov pokračovať i v budúcich ročníkoch ďalšími aktivitami.
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lk pop