Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 18. marca 2025 9:13
OTS: Kenský projekt DigiSchool Connectivity umožňuje online vzdelávanie nepočujúcim deťom
Nairobi 18. marca (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Huawei, UNESCO a vládni predstavitelia oficiálne oznámili ukončenie 2. fázy (https://www.huawei.com/en/tech4all/stories/digischool-kenya-transforming-education-connectivity) projektu Kenya DigiSchool Connectivity, ktorý poskytol internetové pripojenie 21 školám, vrátane 6 škôl pre deti so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.
Projekt DigiSchool, ktorý patrí pod vládnu agendu Digital Superhighway a zodpovedá záväzku pripojiť všetky kenské školy k internetu, vznikol v partnerstve medzi kenským ministerstvom školstva, ministerstvom IKT a digitálnej ekonomiky, Kenya Power (KPLC), UNESCO a Huawei TECH4ALL (https://www.huawei.com/en/tech4all).
Úvodné podujatie, ktoré sa konalo na základnej škole pre nepočujúcich Machakos 14. marca, viedol Ing. John Tanui CBS, hlavný tajomník ministerstva zahraničných vecí IKT a digitálnej ekonomiky v Keni. Ide o jednu zo škôl pre nepočujúce deti, ktorá bola pripojená k národnej vysokorýchlostnej optickej širokopásmovej sieti v rámci druhej fázy projektu.
„Zišli sme sa na základnej škole pre nepočujúcich Machakos, aby sme zabezpečili pripojenie školy k národnej optickej sieti, čo umožní deťom lepšie sa učiť a dosahovať lepšie študijné výsledky. Keďže vizuálny prístup je pre nepočujúcich kľúčový, balík obsahuje aj riešenie pre videokonferencie," povedal Ing. John Tanui CBS, hlavný tajomník ministerstva pre IKT a digitálnu ekonomiku. „Vo vláde oceňujeme pri realizácii takéhoto programu podporu hráčov zo súkromného sektora. Rozhodne prinesie na základnú školu pre nepočujúcich Machakos životne dôležité zmeny. Ide o obrovskú iniciatívu, ktorá si vyžaduje strategickú spoluprácu s partnermi ako Huawei a UNESCO. Dúfame, že presadzovaním agendy digitálnej inklúzie budeme naďalej transformovať životy a možnosti živobytia."
Vďaka zariadeniu na videokonferencie môže Kenský inštitút špeciálneho vzdelávania (KISE) poskytovať diaľkovú podporu správcom škôl, učiteľom a študentom na školách pre nepočujúcich, čím sa zvyšuje kapacita výučby a zlepšuje prístup k rôznym službám.
„S týmito riešeniami možnosti pripojenia zlepšujú efektivitu riadenia vzdelávania. Pomáha riaditeľom získať prístup k systémom riadenia online. Zlepšuje prístup k vzdelávacím zdrojom online – či už ide o videá, učebné osnovy alebo odborníkov. Vďaka pripojeniu v triedach je učenie zaujímavejšie, zábavnejšie a efektívnejšie. V školách, ktoré zabezpečujú špeciálne vzdelávacie potreby, konektivita pomáha odborníkom poskytovať hodnotiace a rehabilitačné služby na diaľku," uviedol Stephen Zhang, zástupca generálneho riaditeľa pre Huawei Kenya.
Počas úvodného podujatia sa účastníci z prvej ruky dozvedeli, ako deti používajú internet v triede a aké sú potenciálne výhody online videohovorov medzi študentmi a expertmi KISE.
„UNESCO je pripravené pokračovať v spolupráci s kenskou vládou, Huawei a všetkými ostatnými zainteresovanými stranami s cieľom zabezpečiť inkluzívne a spravodlivé kvalitné vzdelávanie a podporovať príležitosti na celoživotné vzdelávanie pre všetkých, podľa cieľa udržateľného rozvoja 4 a ašpirácií Národného strategického plánu pre sektor vzdelávania," povedala Louise Haxthausen, riaditeľka regionálnej kancelárie UNESCO pre východnú Afriku.
V rámci svojej dlhodobej iniciatívy digitálnej inklúzie TECH4ALL spoločnosť Huawei podporuje projekt DigiSchool Connectivity od spustenia 1. fázy a zodpovedá za technické hodnotenia, návrh riešenia, poskytovanie vybavenia a riadenie projektu. Po pripojení k vládnej optickej sieti NOFBI (https://vision2030.go.ke/project/national-optic-fibre-network-backhaul-initiative-nofbi/) umožňujú rýchlo nasaditeľné celooptické riešenia prístupu a FTTR-B spoločnosti Huawei vysokokvalitné, plne optické pripojenie Wi-Fi a možnosti vysokorýchlostnej siete pre online kurzy a živé videokurzy v cieľových školách.
V rámci 1. fázy projektu DigiSchool sa pripojilo k internetu 13 škôl, z čoho profitovalo 6 000 študentov a učiteľov. Pri vyhodnotení 1. fázy sa zistilo, že:
• 98 % študentov uviedlo, že internet spĺňa ich vzdelávacie potreby.
• 84 % uviedlo, že vďaka internetu je učenie zaujímavejšie.
• 71 % uviedlo, že online zdroje uľahčujú pochopenie zložitých myšlienok.
O iniciatíve TECH4ALL
TECH4ALL predstavuje dlhodobú iniciatívu a akčný plán spoločnosti Huawei v oblasti digitálnej inklúzie. Plán TECH4ALL, postavený na inovatívnych technológiách a partnerstvách, je vypracovaný so zameraním na inklúziu a udržateľnosť v digitálnom svete.
Navštívte webovú stránku Huawei TECH4ALL na adrese https://www.huawei.com/en/tech4all
Sledujte nás na X na https://x.com/HUAWEI_TECH4ALL
Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2642690/Kenya_DigiSchool.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.