OTS: Kenský projekt DigiSchool Connectivity umožňuje ...

TASR, 18. marca 2025 9:13

OTS: Kenský projekt DigiSchool Connectivity umožňuje online vzdelávanie nepočujúcim deťom

Nairobi 18. marca (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Huawei, UNESCO a vládni predstavitelia oficiálne oznámili ukončenie 2. fázy (https://www.huawei.com/en/tech4all/stories/digischool-kenya-transforming-education-connectivity) projektu Kenya DigiSchool Connectivity, ktorý poskytol internetové pripojenie 21 školám, vrátane 6 škôl pre deti so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.

Projekt DigiSchool, ktorý patrí pod vládnu agendu Digital Superhighway a zodpovedá záväzku pripojiť všetky kenské školy k internetu, vznikol v partnerstve medzi kenským ministerstvom školstva, ministerstvom IKT a digitálnej ekonomiky, Kenya Power (KPLC), UNESCO a Huawei TECH4ALL (https://www.huawei.com/en/tech4all).

Úvodné podujatie, ktoré sa konalo na základnej škole pre nepočujúcich Machakos 14. marca, viedol Ing. John Tanui CBS, hlavný tajomník ministerstva zahraničných vecí IKT a digitálnej ekonomiky v Keni. Ide o jednu zo škôl pre nepočujúce deti, ktorá bola pripojená k národnej vysokorýchlostnej optickej širokopásmovej sieti v rámci druhej fázy projektu.

„Zišli sme sa na základnej škole pre nepočujúcich Machakos, aby sme zabezpečili pripojenie školy k národnej optickej sieti, čo umožní deťom lepšie sa učiť a dosahovať lepšie študijné výsledky. Keďže vizuálny prístup je pre nepočujúcich kľúčový, balík obsahuje aj riešenie pre videokonferencie," povedal Ing. John Tanui CBS, hlavný tajomník ministerstva pre IKT a digitálnu ekonomiku. „Vo vláde oceňujeme pri realizácii takéhoto programu podporu hráčov zo súkromného sektora. Rozhodne prinesie na základnú školu pre nepočujúcich Machakos životne dôležité zmeny. Ide o obrovskú iniciatívu, ktorá si vyžaduje strategickú spoluprácu s partnermi ako Huawei a UNESCO. Dúfame, že presadzovaním agendy digitálnej inklúzie budeme naďalej transformovať životy a možnosti živobytia."

Vďaka zariadeniu na videokonferencie môže Kenský inštitút špeciálneho vzdelávania (KISE) poskytovať diaľkovú podporu správcom škôl, učiteľom a študentom na školách pre nepočujúcich, čím sa zvyšuje kapacita výučby a zlepšuje prístup k rôznym službám.

„S týmito riešeniami možnosti pripojenia zlepšujú efektivitu riadenia vzdelávania. Pomáha riaditeľom získať prístup k systémom riadenia online. Zlepšuje prístup k vzdelávacím zdrojom online – či už ide o videá, učebné osnovy alebo odborníkov. Vďaka pripojeniu v triedach je učenie zaujímavejšie, zábavnejšie a efektívnejšie. V školách, ktoré zabezpečujú špeciálne vzdelávacie potreby, konektivita pomáha odborníkom poskytovať hodnotiace a rehabilitačné služby na diaľku," uviedol Stephen Zhang, zástupca generálneho riaditeľa pre Huawei Kenya.

Počas úvodného podujatia sa účastníci z prvej ruky dozvedeli, ako deti používajú internet v triede a aké sú potenciálne výhody online videohovorov medzi študentmi a expertmi KISE.

„UNESCO je pripravené pokračovať v spolupráci s kenskou vládou, Huawei a všetkými ostatnými zainteresovanými stranami s cieľom zabezpečiť inkluzívne a spravodlivé kvalitné vzdelávanie a podporovať príležitosti na celoživotné vzdelávanie pre všetkých, podľa cieľa udržateľného rozvoja 4 a ašpirácií Národného strategického plánu pre sektor vzdelávania," povedala Louise Haxthausen, riaditeľka regionálnej kancelárie UNESCO pre východnú Afriku.

V rámci svojej dlhodobej iniciatívy digitálnej inklúzie TECH4ALL spoločnosť Huawei podporuje projekt DigiSchool Connectivity od spustenia 1. fázy a zodpovedá za technické hodnotenia, návrh riešenia, poskytovanie vybavenia a riadenie projektu. Po pripojení k vládnej optickej sieti NOFBI (https://vision2030.go.ke/project/national-optic-fibre-network-backhaul-initiative-nofbi/) umožňujú rýchlo nasaditeľné celooptické riešenia prístupu a FTTR-B spoločnosti Huawei vysokokvalitné, plne optické pripojenie Wi-Fi a možnosti vysokorýchlostnej siete pre online kurzy a živé videokurzy v cieľových školách.

V rámci 1. fázy projektu DigiSchool sa pripojilo k internetu 13 škôl, z čoho profitovalo 6 000 študentov a učiteľov. Pri vyhodnotení 1. fázy sa zistilo, že:

• 98 % študentov uviedlo, že internet spĺňa ich vzdelávacie potreby.

• 84 % uviedlo, že vďaka internetu je učenie zaujímavejšie.

• 71 % uviedlo, že online zdroje uľahčujú pochopenie zložitých myšlienok.

O iniciatíve TECH4ALL

TECH4ALL predstavuje dlhodobú iniciatívu a akčný plán spoločnosti Huawei v oblasti digitálnej inklúzie. Plán TECH4ALL, postavený na inovatívnych technológiách a partnerstvách, je vypracovaný so zameraním na inklúziu a udržateľnosť v digitálnom svete.

Navštívte webovú stránku Huawei TECH4ALL na adrese https://www.huawei.com/en/tech4all

Sledujte nás na X na https://x.com/HUAWEI_TECH4ALL

Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2642690/Kenya_DigiSchool.jpg

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring