Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 7. novembra 2012 15:35
Bratislava 7. novembra (TASR-OTS) - Dňa 6. novembra 2012 sa v Bratislave uskutočnila konferencia o obchode a marketingu INTRACO Special 2012, ktorú pravidelne organizuje spoločnosť INCOMA Slovakia v spolupráci so Zväzom obchodu a cestovného ruchu SR. Konferencia sa koná každý rok pri príležitosti Európskeho dňa obchodu.
Nosná myšlienka podujatia „Kvalita – zodpovednosť nás všetkých!“ rezonovala počas diskusného fóra, do ktorého boli prizvaní zástupcovia obchodu, výroby i štátnej správy.
Prezident ZOCR SR pán Pavol Konštiak upozornil na fakt, že za nepriaznivou situáciou, ktorá je v odvetví slovenského poľnohospodárstva a výroby, netreba hľadať len obchod, ako to v médiách a vo vyjadreniach zástupcov Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR zaznieva. V prvom rade treba príčinu hľadať v diskriminačnom rozdeľovaní európskych dotácií pre poľnohospodárov. Tam vzniká reťazenie následného znevýhodnenia ďalších podnikateľov SR, výrobcov, ktorých vstupy do výrobku sú takto nákladnejšie a výsledná cena na Slovensku vyrábaných produktov je tým negatívne ovplyvnená. Riešením tohto stavu je vytvorenie lepších podmienok na podnikanie v sektoroch poľnohospodárstva a výroby.
Prioritou obchodu je zabezpečenie čoraz lepších služieb pre zákazníkov v súlade s ich očakávaniami. Ako je zrejmé z prieskumov, spotrebiteľ je a bude stále vysoko citlivý na cenu pri výbere tovaru vzhľadom na jeho príjmy. Preto je povinnosťou obchodu zabezpečiť pre neho to, čo požaduje.
ZOCR SR a jeho zástupcovia sú hlboko presvedčení, že regulácia vzťahov medzi odberateľom a dodávateľom, či cenová rada nevyriešia situáciu v prospech zvýšenia podielu domácich výrobkov a už vôbec neovplyvnia spotrebiteľa, aby začal vo zvýšenej miere nakupovať domáce výrobky. Obchod vie, že nositeľom tejto zmeny je v prvom rade spotrebiteľ sám. Dôkazom toho, že si to obchod uvedomuje, je aj fakt, že od roku 2009 obchodné siete združené v ZOCR SR ako jediní začali spoločne vzdelávať spotrebiteľa, prečo je dôležité nakupovať výrobky a produkty vyrobené a dopestované na území Slovenska. Prostredníctvom rôznych edukačných kampaní známych pod názvami Nakupujeme doma, Kvalita z našich regiónov či Zlaté dno, ktoré sú súčasťou projektu na podporu stability makroekonomiky, sú pripravení dlhodobo vplývať na spotrebiteľské návyky občanov SR.
Obchod nevzdeláva len spotrebiteľa, ale aj seba a pravidelne už dve desaťročia sa stretáva na odborných konferenciách. Osvojovanie si nových trendov v spotrebiteľských očakávaniach, účinných formách komunikácie so zákazníkom robí z odvetvia obchodu vysoko progresívne a konkurenčné odvetvie, čo môže byť inšpiráciou pre ďalších.
Ing. Eva Szabóová generálna sekretárka Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
mš gl