Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 15. októbra 2024 16:00
Minulý rok nakúpil Lidl slovenské výrobky za vyše 600 miliónov eur.
Bratislava 15. októbra (TASR/OTS) - Dobrá vzájomná spolupráca predajcu potravín a domácich producentov je dôkazom, že zo vzťahu dvoch môžu mať osoh milióny. Lidl už dve desaťročia rozvíja spoluprácu so slovenskými dodávateľmi, z čoho profitujú zákazníci diskontu a zároveň aj celá krajina.
„Na Slovensko sme prišli v roku 2004 s jasným cieľom – ponúkať zákazníkom každý deň vysokú kvalitu za nízke ceny. Prišli sme, aby sme tu boli dlhodobo a tak chápeme aj našu cestu. Dnes sme pevnou súčasťou slovenskej ekonomiky, spoľahlivým partnerom pre našich dodávateľov, zákazníkov a zamestnancov. Bude tomu tak aj v ďalších desaťročiach,“ povedal generálny riaditeľ Lidla Ivan Udiljak na konferencii venovanej slovenským dodávateľom reťazca. Lidl zorganizoval špeciálne podujatie pri príležitosti svojich 20. narodenín na Slovensku a pozvanie prijalo viac ako 300 zástupcov domácich dodávateľov.
Cieľom podujatia bolo prediskutovať aktuálne témy, budúce projekty či nastavenia spolupráce a v neposlednom rade poďakovať za dlhodobú spoluprácu. Redukcia cukru a soli v produktoch privátnych značiek, výzvy trvalej udržateľnosti v kontexte dodávateľského reťazca, zvyšujúce sa požiadavky v oblasti digitalizácie či logistiky. Všetky tieto témy odzneli na podujatí. Predstaviteľov reťazca doplnili aj samotní potravinári, pričom traja z nich sa o svoje príbehy podelili s ostatnými. Dôležitým bodom diskusie bola aj strategická oblasť trvalej udržateľnosti. Lidl i jeho dodávatelia si uvedomujú, že najvyšší čas konať je práve teraz. V súlade so svojou CSR stratégiou komunikuje Lidl s výrobcami ohľadom opatrení na znižovanie a nahrádzanie plastov a stanovenia klimatických cieľov.
Pozíciu Lidla na Slovensku ale aj v Európe priblížila konateľka Lidl Slovenská republika zodpovedná za rezort nákupu Justyna Siekanko. „Máme najväčší trhový podiel v Európe i na Slovensku a naše postavenie dokazujú aj mnohé ocenenia. Sme aktívni v 31 krajinách, v ktorých máme viac ako 12 300 predajní. Našim dodávateľom ponúkame možnosť rásť spolu s nami a otvárame im dvere do sveta. Slovenské výrobky sa nachádzajú v takmer 12 000 predajniach v 27 krajinách,“ priblížila Siekanko.
Kvalitné slovenské potraviny sa v zahraničí presadzujú čoraz viac. Za predošlých osem rokov sprostredkoval diskont domácim dodávateľom export v hodnote viac ako 500 000 000 EUR v nákupných cenách. V obchodnom roku 2023 zaviezli slovenskí potravinári do zahraničných Lidlov výrobky v rekordnej hodnote 93,5 milióna EUR, teda takmer 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska. Tovary od slovenských dodávateľov majú najvyšší podiel v sortimente Lidla. Diskont aktuálne spolupracuje s takmer 260 lokálnymi producentmi a objem spolupráce neustále narastá. Od osamostatnenia sa slovenského nákupu v roku 2016 hodnota spolupráce v nákupných cenách narástla viac ako trojnásobne. Výrobky od slovenských dodávateľov tvoria až 36 % sortimentu a v minulom roku za ne reťazec zaplatil cez 600 miliónov eur.
Špeciálna konferencia pre dodávateľov nadviazala na strategický dialóg Lidl deň s dodávateľmi a Lidl Akadémiu, ktorú reťazec organizoval v predošlých rokoch. Na tomto fóre sa zástupcovia diskontu stretávali s dodávateľmi z vybraných tovarových skupín, s ohľadom na situáciu však prebiehalo online.
„Máme obrovskú radosť, že sme sa mohli opäť osobne stretnúť s našimi dodávateľmi, a to v naozaj bohatom počte. Je to pre nás dôkazom záujmu o prehlbovanie spolupráce aj zo strany dodávateľov. V tomto koncepte budeme určite pokračovať aj v budúcnosti, aby sme boli naďalej úspešní v spoločnej snahe vyhovieť našim zákazníkom,” povedal generálny riaditeľ Lidla Ivan Udiljak.
Reťazec spoluprácu s domáci potravinármi stále rozširuje a neustále hľadá nových dodávateľov. Na svojej stránke má zverejnený formulár, prostredníctvom ktorého môžu dodávatelia predložiť svoje ponuky.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.