OTS: Medzinárodný olympijský výbor dostal výzvu, aby ...

TASR, 19. júla 2024 8:59

OTS: Medzinárodný olympijský výbor dostal výzvu, aby ukončil sponzorstvo spoločností Big Soda – Vital Strategies

Paríž 19. júla (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Poprední svetoví odborníci na zdravie a zástancovia žiadajú, aby spoločnosti zo sektora Big Soda ukončili sponzorovanie športových podujatí po celom svete. Nová kampaň „Kick Big Soda Out of Sport" / https://www.kickbigsodaout.org/ (Vykopnime Big Soda zo športu) poukazuje na škodlivosť odvetvia a vyzýva na podporu globálnej komunity.

S upozornením na rastúci výskyt neprenosných chorôb spojených s konzumáciou sladkých nápojov tieto skupiny tvrdia, že spojenie Medzinárodného olympijského výboru (MOV) s nezdravými produktmi podkopáva jeho záväzok propagovať zdravú spoločnosť prostredníctvom športu.

„Keď spoločnosti pôsobia ako hlavný sponzor olympijských hier, môžu zastrešovať podujatia logami a osloviť tak viac ako 3 miliardy divákov," povedala Trish Cotter, globálna vedúca programu potravinovej politiky organizácie Vital Strategies.

„Spojenie medzi sladenými nápojmi a chronickými chorobami, ktorým sa dá do značnej miery predchádzať," povedal doktor Barry Popkin, W. R. Kenan Jr. Uznávaný profesor výživy na Univerzite v Severnej Karolíne na Chapel Hill Gillings School of Global Public Health. „Keď umožníme Coca-Cole pokračovať v pozícii kľúčového sponzora, je to v priamom rozpore s poslaním MOV a podkopáva to výkony olympionikov."

Digitálna kampaň beží na stránkach YouTube, Instagram, Twitter/X a LinkedIn a vedie divákov k online petícii.

„Táto kampaň upriamuje potrebnú pozornosť na to, ako spoločnosti v oblasti výroby sladkých nápojov využívajú šport na zvýšenie svojho zisku," povedal Nzama Mbalati, generálny riaditeľ HEALA /https://heala.org/, koalície občianskej spoločnosti v Južnej Afrike, ktorá sa zasadzuje za spravodlivejší potravinový systém. „Publikum olympijských hier 2024 by malo byť informované o zámere týchto reklám."

MOV ako strážca olympijského hnutia dostáva výzvu, aby ukončil sponzorstvo Coca-Coly a odmietol budúce sponzorstvo od korporácií, ktoré nie sú v súlade s olympijskými hodnotami.

„Táto petícia zdôrazňuje, že je nutné, aby MOV uprednostnil zdravie ľudí a udržateľnosť našej planéty pred komerčnými záujmami," povedal Alejandro Calvillo, riaditeľ El Poder del Consumidor, neziskovej organizácie na ochranu práv spotrebiteľov v Mexiku. „MOV má bezprecedentnú príležitosť udržať si svoju povesť majáka integrity, excelentnosti a sociálnej zodpovednosti."

Ak sa chcete pripojiť ku kampani „Kick Big Soda Out of Sport" a pridať svoje meno k petícii, navštívte stránku www.kickbigsodaout.org a použite hashtag #KickBigSodaOutofSport.

Organizácia Vital Strategies podporuje realizáciu a ocenenie politických snáh, ktorých cieľom je priviesť ľudí k zdravšej strave na celom svete. Získajte viac informácií a sledujte nás na Twitteri @VitalStrat.

Kontakt pre médiá:

Rachel Burns; rburns@vitalstrategies.org

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring