Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 12. júla 2013 12:58
Bratislava 12. júla (TASR-OTS) – Rekonštrukcia cesty I/72 v horskom priesmyku medzi Zbojskou a Tisovcom už má zabezpečené financovanie cez Európsky fond regionálneho rozvoja. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na tento národný projekt, čím sa uvoľnilo čerpanie takmer 20 miliónov eur z Operačného programu Doprava.
"Som veľmi rád, že okrem veľkých diaľničných projektov realizujeme z európskych zdrojov aj menšie, no veľmi potrebné projekty na zanedbaných cestách I. triedy. Súčasný stav cesty z Brezna do Tisovca nezodpovedá parametrom cesty I. triedy a jej technické zhodnotenie je nevyhnutné. Ocenia ho nielen miestni obyvatelia, ale aj turisti, ktorí navštívia Národný park Muránska planina," povedal minister dopravy Ján Počiatek.
Stavebné práce sa začali v apríli tohto roku, cesta bude zrekonštruovaná najneskôr začiatkom zimy 2015.
Projekt I/72 Zbojská, sedlo – Tisovec, Čertova dolina sa realizuje v rámci Operačného programu Doprava, prioritná os č. 5, podopatrenie 5.2 (cesty I. triedy). Prijímateľom pomoci z Európskeho fondu regionálneho rozvoja je Slovenská správa ciest.
Základné údaje o stavbe:
Cieľom projektu je prostredníctvom odstránenia bezpečnostných rizík a zvýšením technicko-dopravných parametrov zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v tomto úseku cesty I. triedy I/72 z pohľadu tranzitnej osobnej a nákladnej dopravy. Výsledkom bude technicky zhodnotená cesta I. triedy v dĺžke 4,210 km. Modernizácia komunikácie bude v danom úseku spĺňať kapacitné a technické požiadavky na cestu I. triedy. Navrhnutá rekonštrukcia cesty I/72 prispeje k priaznivým úsporám prevádzkových nákladov a sociálnych účinkov, vďaka väčšej plynulosti jazdy.
Technické riešenie si vzhľadom na členitosť terénu a blízkosť národného parku vyžaduje zvýšené nároky na zemné práce, vybudovanie 25 oporných a zárubných múrov a úpravu 5 mostných objektov.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
pop