Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 9. augusta 2013 12:23
Bratislava 9. augusta (TASR-OTS) – Z prostriedkov aktuálneho programového obdobia 2007 až 2013 bola z eurofondov doteraz zmodernizovaná železničná trať v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 km, ako aj trať Žilina – Krásno v dĺžke 18,9 km.
"S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali takmer 37 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 30 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu," uviedol minister dopravy Ján Počiatek. Cieľom je podľa neho postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom.
Tretí z veľkých železničných projektov v rámci aktuálneho finančného rámca, modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, bol dokončený v júni tohto roka. V rámci úseku v dĺžke 17,5 km sa zmodernizovala technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania v júli 2012.
Projekt sa realizoval v rámci Operačného programu Doprava 2007-2013, v prioritnej osi 1 - železničná infraštruktúra. Z celkových oprávnených nákladov 230 miliónov eur Európska únia Slovensku preplatí vyše 195 miliónov eur. Európska komisia (EK) schválila žiadosť o tento finančný príspevok v apríli tohto roku.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
zll