OTS: Nová správa

TASR, 2. novembra 2023 9:22

OTS: Nová správa "Jeden svet, jedno zdravie" poukazuje na kritickú potrebu užšej spolupráce medzi kľúčovými zainteresovanými stranami v oblasti zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia

JPA Health Unveils Connectability Skóre na meranie vzťahov medzi kľúčovými publikami

WASHINGTON, 2. novembra (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Nová správa od JPA Health s názvom "Jeden svet, jedno zdravie: Skúmanie prepojiteľnosti medzi zdravím ľudí, zvierat a životného prostredia" odhaľuje znepokojivý nedostatok komunikácie a spolupráce medzi vplyvnými globálnymi zainteresované strany v oblasti zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia.

Koncept One Health, schválený Svetovou zdravotníckou organizácio u a Centrami pre kontrolu a prevenciu chorôb, uznáva potrebu väčšej spolupráce medzi zainteresovanými stranami v oblasti zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia.1,2 Princípy jedného zdravia sa odráža jú aj v cieľoch trvalo udržateľného rozvoja Organizácie Spojených národov vrátane nulového hladu (cieľ 2), dobrého zdravia a pohody (cieľ 3), čistej vody a hygieny (cieľ 6), života pod vodou (cieľ 14) a Život na zemi (cieľ 15). 3

"Dúfame, že táto analýza poslúži ako katalyzátor zmien, podnieti rozhovory a inšpiruje k spoločným krokom smerom k budúcnosti, v ktorej bude jedno zdravie prijaté ako základ pre riešenie komplexných zdravotných výziev našej doby," povedal profesor Michael Lairmore DVM, PhD, zaslúžilý profesor (emeritný) a bývalý Dean, UC Davis, ktorý prispel k správe.

JPA Health na vytvorenie správy sa použila nástro j GRETE L®, ktorý slúži na posúdenie prepojení a vplyvu medzi organizáciami a jednotlivcami (s použitím analýzy sociálnych sietí ako zástupnej metódy). Kľúčové zistenia sú:

1. Konverzácia o jednom zdraví sa odohráva v bubline. Zainteresované strany iniciatívy One Health sa rozprávajú samy so sebou a nezapájajú dôležité zainteresované strany z oblasti zdravia zvierat, ľudí a životného prostredia.

2. Zainteresované strany v oblasti klímy a ochrany prírody sa v rozhovoroch a interakciách v rámci iniciatívy One Health takmer nevyskytujú. Zatiaľ čo dve z kľúčových zainteresovaných strán - zdravie zvierat a ľudské zdravie - sú zapojené do diskusií v rámci iniciatívy One Health (skóre prepojiteľnosti 2376, resp. 1,44), zainteresované strany v oblasti klímy a ochrany prírody sa do rozhovorov a interakcií v rámci iniciatívy One Health zapájajú len v malej miere (skóre prepojiteľnosti 0,21, resp. 0,33).

3. Tvorcovia politík sú odpojení od systému One Health. V Spojených štátoch, jednej z najmocnejších a najvplyvnejších krajín, sú tvorcovia politík vo všeobecnosti odpojení od diskusie o programe One Health (skóre pripojiteľnosti 0,11).

Na získanie týchto zistení JPA Health použila portál "Connectability Score" a analýzu zainteresovaných strán s cieľom posúdiť, ako účinne jednotlivé zainteresované strany vytvárajú sociálne väzby a šíria správy. Skóre pripojiteľnosti 1,0 alebo vyššie znamená správy s väčšou tendenciou k rozsiahlemu šíreniu. Pre optimalizáciu dosahu správ a celkového povedomia je však vhodnejšie dosiahnuť skóre bližšie k 2,0 alebo vyššie.

"Túto správu sme vypracovali s cieľom zdôrazniť naliehavú potrebu, aby všetky zainteresované strany vrátane generálnych riaditeľov a riadiacich pracovníkov uprednostnili prístup One Health a cielenejšie pracovali na ochrane zdravia ľudí a zvierat, ako aj na dlhodobej udržateľnosti našej planéty," uviedol Carrie Jones, generálny riaditeľ spol očnosti JPA Health. "Vyzývame vedúcich predstaviteľov podnikov, aby vytvorili precedens, presadzovali komunikáciu medzi jednotlivými sektormi a spoločný záväzok k zdravšiemu svetu. Nie je to len morálna povinnosť, ale strategická nevyhnutnosť pre udržateľný a dlhodobý obchodný úspech".

Nedostatky v rámci projektu One Health, ktoré boli identifikované v analýze vykonanej spoločnosťou JPA Health, by sa mohli riešiť viacerými spôsobmi, okrem iného: integrovanými a posilnenými federálnymi, štátnymi a miestnymi politikami, cielenými komunikačnými kampaňami, silnejšími partnerstvami medzi jednotlivými sektormi a autentickejším úsilím o rozmanitosť, rovnosť a začlenenie.

Celá správa je k dispozícii tu.

https://c212.net/c/link/?t=0&l=sk&o=4012656-1&h=3896471884&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D4012656-1%26h%3D1883200684%26u%3Dhttps%253A%252F%252Fjpa.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2023%252F10%252Fone-world-one-health-nov-2023.pdf%26a%3Dhere&a=tu

Prístup

JPA Health použila svoj vlastný nástroj GRETEL®, ktorý využíva umelú inteligenciu, na analýzu údajov zo sociálnych sietí od augusta 2022 do júla 2023. Táto analýza odhalila dôležité poznatky o prístupe One Health vrátane toho, ako dobre komunikujú sektory zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia. Hoci iniciatívy One Health majú celosvetový dosah, správa ukazuje, že kľúčoví aktéri v oblasti zdravotníctva, medicíny a vedy nevedú priebežné a hĺbkové rozhovory o One Health. Poukazuje tiež na obmedzenú komunikáciu medzi týmito zainteresovanými stranami, čo zdôrazňuje naliehavú potrebu lepšej spolupráce pri riešení komplexných globálnych výziev v oblasti zdravia.

O spoločnosti JPA Health

JPA Health je ocenená nezávislá agentúra s komplexnými službami založená v roku 2007. Agentúra s pobočkami v USA a Spojenom kráľovstve poskytuje služby v oblasti marketingu, vzťahov s verejnosťou a propagácie. JPA Health nedávno získala ocenenie PR Daily's Agency of the Year, 2023. Firma je lídrom v oblasti zdravotníctva vďaka svojej oceňovanej práci pri navrhovaní kampaní v oblasti zdravia, ktoré vedú k zmene a prinášajú merateľné výsledky. Tím JPA Health s nadšením pomáha ľuďom žiť zdravšie. Ak sa chcete dozvedieť viac, navštívte lokalitu www.jpa.com.

O spoločnosti GRETEL®

Vlastný nástroj precíznej komunikácie GRETEL je navrhnutý tak, aby pomáhal používateľom orientovať sa v zložitom prostredí zdravotníckej komunikácie poskytovaním poznatkov založených na údajoch, identifikáciou trendov a pochopením preferencií publika. Analýzou rozsiahlych súborov údajov dokáže identifikovať témy, trendy a preferencie v rámci konkrétnych zdravotných tém, čo umožňuje vytvárať cielené a účinné stratégie komunikácie s publikom.

O spoločnosti One Health

V rámci programu One Health sa uznáva vzájomná prepojenosť zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia. Prevencia chorôb a monitorovanie zoonotických chorôb môže znížiť riziko vypuknutia závažných chorôb. Zdravie životného prostredia ovplyvňuje ľudí, zvieratá a rastliny. Odlesňovanie, znečistenie a zmena klímy majú dôsledky pre všetky oblasti v rámci iniciatívy One Health a komplexným posudzovaním týchto problémov môžeme riešiť zložité globálne zdravotné problémy a dosiahnuť lepšie výsledky pre nás všetkých.1,2

Referencie

1. Svetová zdravotnícka organizácia: WHO. One Health. https://www.who.int/ health-topics/one-health#tab=tab_1. Uverejnené 9. mája 2022.

2. Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb. Základy One Health. Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb. Uverejnené 5. novembra 2018. https://www.cdc.gov/onehealth/basics/index.html

3. 17 CIELE | Udržateľný rozvoj. https://sdgs.un.org/goals

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2262960/JPA23_One_Health_Report_page13.jpg

Logo – https://mma.prnewswire.com/media/1941041/4374667/JPA_Health_Logo.jpg

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring