Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 3. augusta 2013 11:27
Bratislava 3. augusta (TASR-OTS) – Oba úseky diaľnice D1 Jánovce – Jablonov, spolufinancované z Operačného programu Doprava (OPD), by sa mali postaviť za 186 miliónov eur. "Zmluvná cena na prvý úsek je 60 miliónov eur a na druhý úsek 126 miliónov eur," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.
"Práce na prvom úseku pokračujú na hlavnej trase budovaním násypov a zárezov a zhutňovaním podložia a na mostných objektoch montážou podperných konštrukcií a debnení a armovaním," priblížil.
Na druhom úseku stavebné práce momentálne prebiehajú na privádzači Levoča budovaním násypov v hlavnej trase a zakladaním niektorých mostných objektov. "Schválenie financovania z Európskej komisie očakávame do konca augusta 2013," avizoval Jánošík.
Prvý úsek D1 Jánovce – Jablonov sa začína na križovatke Spišský Štvrtok a končí sa pred križovatkou Levoča napojením na druhý úsek stavby. Z južnej strany je trasa ohraničená obcami Spišský Štvrtok, Iliašovce, Kurimany a zo severu Štvrtockým lesíkom. Úsek v dĺžke 9 km začali zhotovitelia - Váhostav – SK, a. s., Bögl a Krýsl, k. s. budovať v júni 2011 a podľa zmluvy by mal byť dostavaný v roku 2014.
Druhý úsek D1 Jánovce – Jablonov je dlhý 9,54 km a privádzač Levoča má dĺžku 985 m. Stavba sa napája na predchádzajúci úsek pred križovatkou Levoča z južnej strany mesta Levoča. Pod úpätím vrchu Šibenik vstupuje do rovnomenného tunela. Úsek končí priamo napojením na ďalší úsek D1 Jablonov – Studenec pri obci Nemešany. Zhotoviteľmi stavby sú spoločnosti Eurovia SK, a. s., Eurovia CS, a. s., Stavby mostov Slovakia, a. s. S výstavbou druhého úseku sa začalo v júni minulého roku a ukončená by mala byť podľa zmluvy v júli 2015.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
jk