Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 16. októbra 2013 14:54
Bratislava 16. októbra (TASR-OTS) - Nosným zameraním 14. ročníka konferencie o obchode a marketingu INTRACO Special 2013, ktorá sa uskutočnila 15. októbra 2013 v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave, boli strategické priority a úlohy obchodu v najbližšom období.
Na konferencii INTRACO Special, ktorej gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu SR, sa stretli zástupcovia výroby, obchodu, štátu i akademickej obce a v rámci prezentácií a diskusného fóra diskutovali a hľadali riešenia na zlepšenie makroekonomických ukazovateľov a prosperity Slovenska. Obchodníci majú záujem komunikovať a spolupracovať tak so zákonodarnými orgánmi, ako aj so svojimi dodávateľmi vo veciach týkajúcich sa podpory predaja domácich produktov, domáceho trhu a nastavenia legislatívy, ktoré budú mať stimulujúci účinok. Za kľúčové problémy, ktoré brzdia rozvoj slovenskej ekonomiky a negatívne pôsobia na podnikateľské prostredie, považujú odborníci, ktorí sa zúčastnili konferencie: · Reguláciu zo strany štátu · Vysoké daňové a odvodové zaťaženie · Neadekvátnu výška pokút · Vysokú nezamestnanosť na Slovensku /14%/ · Administratívne bariéry Obchodníci i dodávatelia sa zhodujú v názore, že výška daní, či výška pokút vyplývajúcich zo zákonných predpisov nevytvára priaznivé podmienky pre ďalší rozvoj podnikateľského prostredia. Práve naopak, môže mať negatívny dopad na zamestnanosť a makroekonomické ukazovatele krajiny. Ďalším negatívnym momentom je, že možnou likvidáciou obchodných prevádzok, ako dôsledku aktuálne platných pokút v Zákone o potravinách, sa zmenšia odbytové možnosti pre slovenských výrobcov a poľnohospodárov. Na základe spolupráce s ostatnými účastníkmi trhu dosiahli obchodníci viacero spoločných úspechov: · Obchodné reťazce majú záujem zamedziť plytvaniu s potravinami a k likvidácii pristupujú zodpovedne. Vďaka odbornej spolupráci ZOCR SR a MPRV SR sa môže v blízkej budúcnosti výrazne znížiť množstvo likvidovaných potravín, a tým zamedziť plytvaniu potravinami. K výraznému zníženiu v plytvaní s potravinami môže v najbližších mesiacoch dôjsť v obchodných reťazcoch, ktoré po otvorení veľkých niekoľkokilogramových balení všetkých druhov syrov, mäsových výrobkov a šalátov, museli tieto po niekoľkých hodinách zlikvidovať.
· Slovensko je v rámci krajín EÚ na treťom mieste s najnižším počtom fajčiarov. Za posledné roky klesá na Slovensku počet fajčiarov o 1 % ročne. Projekt Na veku záleží počas svojej 15-ročnej existencie oslovil a vzdelal viac ako 130.000 predajcov tabakových výrobkov na celom území Slovenska a v posledných rokoch komunikuje už aj s verejnosťou. Jeho cieľom je nielen pomôcť predajcom, aby čoraz dôslednejšie dodržiavali Zákon o ochrane nefajčiarov v praxi, ale má aj ambíciu meniť morálne nastavenie spoločnosti v tejto oblasti. ZOCR SR spolupracuje v tejto oblasti nielen so svojimi členmi, ale aj so štátnou správou a tretím sektorom. Počet pochybení pri kontrolách predaja tabakových výrobkov neplnoletým výrazne klesol i vďaka projektu Na veku záleží.
· Vzdelávací projekt Kvalita z našich regiónov je ďalší projekt spoločenskej zodpovednosti, založený na vzdelávaní spotrebiteľa a spolupráci všetkých účastníkov trhu. Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky, ako gestor projektu Kvalita z našich regiónov, má spolu s partnermi záujem dlhodobo podporovať aktivity, ktoré smerujú k zvýšeniu podielu domácich produktov a k zlepšeniu makroekonomických ukazovateľov Slovenska. V nákupných košíkoch slovenských spotrebiteľov sa medziročne 2012/2013 zvýšil podiel slovenských výrobkov o 5 %. Z 54-% podielu v roku 2012 narástol podiel v nákupných košíkoch slovenských spotrebiteľov v prospech slovenských výrobkov na 59 % v roku 2013.
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lt pop