Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 6. marca 2013 15:03
Bratislava 7. marca (TASR-OTS) - V súvislosti s kritickým stavom trolejbusov, ktorých priemerný vek je dnes až 19 rokov, Dopravný podnik Bratislava nedokáže zabezpečiť kompletnú dennú výpravu.
Od pondelka 11. marca 2013 sa na trolejbusových linkách 201, 202, 206 a 208 predlžuje interval medzi spojmi. Ide o dôsledok technicky nevyhovujúceho stavu trolejbusov Dopravného podniku Bratislava, a. s., na ktorý vedenie spoločnosti upozorňovalo v priebehu celého minulého roka. V dôsledku vysokého veku vozidiel, dlhotrvajúcej tuhej zimy a zlého stavu komunikácií v hlavnom meste sa vo februári zlomili rámy až na štyroch kĺbových trolejbusoch. Už minulý mesiac DPB nebol v niektorých dňoch schopný zabezpečiť rannú výpravu trolejbusov, čo mohli cestujúci pocítiť najmä v špičke vynechaním spojov. Príčinou týchto porúch bol rovnako vysoký vek a nepriaznivé klimatické podmienky.
Z uvedených dôvodov všetky vozidlá museli absolvovať dôkladnú technickú prehliadku, aby neprišlo k ohrozeniu zdravia a bezpečnosti cestujúcich. Defektoskopiou sa zistilo, že Dopravný podnik Bratislava, a. s., musí vyradiť z prevádzky ďalšie 4 kĺbové vozidlá. Celkovo tak vozopark v uplynulých dňoch prišiel až o 8 kĺbových trolejbusov, ktorých je už aj tak v súčasnosti akútny nedostatok. Už pred vznikom tejto mimoriadnej situácie koncom februára a začiatkom marca chýbali do potrebnej dennej výpravy 2 kĺbové vozidlá, dnes ich je tak spolu až 10. Ide pritom o najstaršie vozidlá vo vozoparku DPB vo veku až 24 rokov, ktorých nosná konštrukcia je už opotrebovaná. Za životnosť trolejbusov sa pritom podľa ich výrobcu považuje hranica 12 rokov. Kĺbové vozidlá sú využívané na najvyťaženejších trasách v oblasti Dolné hony a Prievoz. Výpadok až desiatich vozidiel preto cestujúca verejnosť výrazne pocíti.
Pri krátkodobých poruchách trolejbusov v menšom počte vozidiel rieši DPB, a. s., situáciu záložnými autobusmi. Výpadok v takomto rozsahu, žiaľ, nie sme schopní nahradiť záložnou dopravou, nakoľko aj tam je situácia u starších vozidiel obdobne kritická. Za posledné dva roky zo 100 autobusov značky Ikarus dodaných v roku 1998 bolo až 27 vyradených z prevádzky, a to z rovnakého dôvodu, teda zlomených a prasknutých rámov. Ich životnosť je pritom iba 8 rokov, takže takéto opotrebovania na konštrukciách sú dôsledkom prekračovania životnosti vozidiel.
Nové cestovné poriadky budú zverejnené na internetovej stránke www.dpb.sk a na zastávkach najneskôr tento víkend. Dopravný podnik Bratislava, a. s., sa cestujúcej verejnosti ospravedlňuje.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lk gl