Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 24. augusta 2013 13:35
Bratislava 24. augusta (TASR) – Zaistiť plynulé a bezpečné spojenie pohraničných oblastí Slovenska a Poľska je cieľom preložky cesty I/68 medzi obcami Mníšek nad Popradom a obcou Piwniczna, spolufinancovanej z Operačného programu Doprava (OPD). Množstvo zosuvov a deformácií na existujúcej ceste totiž v súčasnosti spôsobuje výrazné obmedzenia plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Stavebné práce na slovenskej strane začali odovzdaním staveniska v marci 2012 a ukončenie bolo podľa zmluvy naplánované na január 2014. "K dnešnému dňu sú na strane SR zabezpečené a ukončené preložky inžinierskych sietí v plnom rozsahu, je zrealizovaná preložka cesty III/54112 a v súčasnosti sa realizuje preložka cesty I/68," priblížila hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová.
Na hlavnom stavebnom objekte, moste cez Poprad, je na slovenskej strane ukončená spodná stavba v plnom rozsahu vrátane všetkých pilierov. "V súčasnosti sa pripravuje podporná skruž pre debnenie a následnú betonáž nosnej konštrukcie," doplnila Hromcová.
Stavbu čiastočne ovplyvnili technické problémy na poľskej strane, a to v súvislosti s nepridelením finančných prostriedkov na spustenie stavby. Odovzdanie poľskej časti staveniska tak bolo možné až v závere roka 2012 a jeho uvoľnenie až v máji 2013. "Uvedené skutočnosti spôsobili, že termín ukončenia stavebnej akcie je upravený na október 2014," dodala Hromcová.
Investorom stavby je Slovenská správa ciest. V rámci OPD, Prioritná os 5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy), poskytuje Európska únia (EÚ) 85 % z oprávnených nákladov na projekt, v tomto prípade 17,25 milióna eur. Zvyšné 3 milióny tvorí spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc.
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
zll