OTS: Podcasty: Rastúca hviezda digitálneho sveta

TASR, 8. októbra 2024 8:34

Bratislava 8. októbra (TASR/OTS) - Podcasty zažívajú v posledných rokoch neuveriteľný boom, a to nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Aktuálne sa podľa Podcast Index vo svete nachádza viac ako 4,2 milióna podcastov (zdroj:https://podcastindex.org/stats). Tento počet neustále rastie, čím sa podcasty stávajú jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich médií.

Nie je to však len o množstve podcastov, ale aj o počte poslucháčov. Celosvetovo ich je už viac ako 500 miliónov, pričom každým rokom ich počet narastá približne o 10 % (zdroj:https://www.statista.com/statistics/1291360/podcast-listeners-worldwide/).

Tento rast naznačuje, že podcasty sa stávajú stále dôležitejším kanálom na šírenie informácií, zábavu a vzdelávanie. Ide o štatistiky, ktoré sa týkajú najmä audiopodcastov na platformách ako Spotify alebo Apple Podcasts, pričom videopodcasty majú ešte väčší potenciál.

Boj o podcastového poslucháča: Spotify vs. Apple Podcasts

Spotify a Apple Podcasts sú hlavnými platformami, kde poslucháči konzumujú podcastový obsah. Tieto dve gigantické spoločnosti vedú boj o prvenstvo v počte užívateľov, pričom každá sa snaží prilákať stále viac tvorcov aj poslucháčov.

Zatiaľ vyhráva Spotify s viac ako 35 % - ným podielom (zdroj: https://www.oberlo.com/statistics/most-popular-podcast-platforms).

Dĺžka podcastov: Kedy je to „tak akurát"?

Štatistiky ukazujú, že približne 30 % podcastov má trvanie medzi 20 až 40 minútami, čo je pre mnohých poslucháčov ideálna dĺžka (zdroj: https://www.demandsage.com/podcast-statistics/).

Kratšie podcasty sú vhodné na cesty do práce alebo pri kratších denných aktivitách, zatiaľ čo dlhšie epizódy sú obľúbené pri dlhšom počúvaní, napríklad pri športovaní alebo relaxovaní.

Podcasty ako marketingový nástroj

Podcasty nie sú len zábavné a vzdelávacie, ale stále viac sa uplatňujú aj v marketingovej sfére.

Až 51 % marketérov celosvetovo už implementovalo podcasty do svojej marketingovej stratégie (zdroj: https://www.demandsage.com/podcast-statistics/).

Firmy si uvedomujú, že podcasty ponúkajú jedinečnú príležitosť budovať vzťahy so zákazníkmi a šíriť svoje posolstvá v uvoľnenejšom a dôveryhodnom formáte.

Pokiaľ ste firma, odporúčam sa nad podcastom aspoň zamyslieť. Ak by ste potrebovali akúkoľvek pomoc s podcastami, neváhajte sa nám ozvať - https://brept.com/. Podcastom rozumieme.

Peťo Chodelka, MSc

Podcaster a spoluzakladateľ podcastového štúdia Brept

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring