OTS: Prípadová štúdia Kardex - zvýšenie výkonnosti internej logistiky ...

TASR, 12. februára 2025 9:02

OTS: Prípadová štúdia Kardex - zvýšenie výkonnosti internej logistiky o 40 % v spoločnosti Tescoma

Bratislava 12. februára (TASR/OTS) - Aké výzvy chcela spoločnosť Tescoma s.r.o. vyriešiť automatizáciou skladu Kardex?

Spoločnosť Tescoma, český výrobca a predajca kuchynských potrieb, sa rozhodla úplne zmeniť svoju internú logistiku a na realizáciu svojho návrhu si vybrala spoločnosť Kardex. Cieľom bolo zvýšiť produktivitu vychystávania a využitie skladových priestorov.

Prečo boli ako riešenie týchto výziev zvolené automatizované skladové systémy?

Výhodou týchto skladových systémov je, že fungujú na princípe „tovar k obsluhe“, nie obsluha k tovaru. Obsluha preto nemusí chodiť po sklade a hľadať, kde je tovar uložený. Namiesto toho automatizované skladové systémy prinášajú operátorovi tovar v ergonomicky ideálnej výške. Používaním automatizovaných skladových systémov možno dosiahnuť obrovské úspory skladového priestoru.

Aké riešenie bolo zvolené?

Inštalované riešenie zahrňuje 14 automatizovaných skladovacích systémov Kardex Miniload-in-a-Box a 7 systémov Kardex Shuttle na skladovanie a vychystávanie. Všetko je prepojené so systémom SAP na zabezpečenie procesu vychystávania a expedície. Pohyb tovaru zabezpečuje plne automatizovaná dopravná/expedičná linka, ktorú dodala spoločnosť TMT Chrudim.

Aký je proces vychystávania po automatizácii skladu?

Zariadenie zahŕňa 14 strojov s celkovou kapacitou 14 200 binů. Zariadenie Kardex Miniload-in-a-Box je integrované so 7 vychystávacími stanicami s celkovou kapacitou 2000 položiek za hodinu. Efektívne vychystávanie prebieha z 2 strojov na 4 objednávky súčasne s priemerným prevádzkovým časom 10 sekúnd na 1 položku. Zariadenie sa používa na vychystávanie jednotlivých aj skupinových balení.

Aký bol výsledok po inštalácii automatizovaných skladových systémov?

Automatizácia skladu zvýšila počet operácií „tovar k obsluhe“ z 20 % na 70 %, zvýšila výkonnosť internej logistiky o 40 %, zvýšila presnosť vychystávania a znížila počet operátorov.

Prečo by mali spoločnosti investovať do automatizovaných skladových systémov?

V súčasnosti sa zvyšuje komplexnosť požiadaviek zákazníkov, rastie konkurencia a náklady na skladovú logistiku. Ak chce spoločnosť rásť a udržať si náskok pred konkurenciou, je prirodzenou voľbou a získať konkurenčnú výhodu, pričom návratnosť takejto investície sa môže pohybovať od 2 do 5 rokov.

Marketingový manažér Kardex

Ing. Viktor Frnka

viktor.frnka@kardex.com

Webovú stránku spoločnosti Kardex a prípadovú štúdiu spoločnosti Tescoma nájdete na www.kardex.sk

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring