Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 25. júla 2013 16:17
Bratislava 25. júla (TASR-OTS) - Dnešný článok redaktorky Hospodárskych novín Márie Hunkovej v časti o pozastavení platieb eurofondov v Operačnom programe doprava je zavádzajúci a nepravdivý. Redaktorka namiesto overenia faktov a prečítania si skutočných dôvodov z listu Európskej komisie napísala iba nepravdivé tvrdenia súčasného vedenia ministerstva dopravy, ktoré kryje ich zlé rozhodnutie a zakrýva korupciu a kartelizmus z čias prvej Ficovej vlády. Ak by si prečítala dôvody, tak by zistila nasledovné: - Za podstatný problém Európska komisia považuje všetky železničné projekty z čias ministrovania Ľubomíra Vážneho, kde vidí podozrenie z kartelizmu, konfliktu záujmov a chyby pri verejnom obstarávaní. Niektoré projekty vyšetruje európsky protikorupčný úrad OLAF a aj polícia, kvôli podozreniu zo zneužitia prostriedkov. Kvôli tomu je už rok pozastavená prioritná os číslo 1, teda železničné projekty sa už rok nepreplácajú z európskych, ale len z národných zdrojov, čím Slovensku chýbajú v rozpočte milióny eur. - K tomu sa nedávno pridal diaľničný projekt Sverepec – Vrtižer, teda diaľnica z čias prvej Ficovej vlády, keď súčasné vedenie NDS a ministerstvo dopravy nekonali a neobhajovali Slovenskú republiku a radšej bez vysvetlenia vrátili európske prostriedky, čím miera chybovosti prekročila povolené 2%. - Ďalej je tu prierezový problém týkajúci sa porušenia pravidiel VO. To spôsobilo najprv zastavenie priebežných platieb a od februára celého OPD. Súčasné vedenie ministerstva dopravy a NDS namiesto toho, aby obhájili Vážneho projekt, ktorého výdavky z verejných zdrojov už boli dávno uhradené v rokoch 2008-10, tak radšej z nedbanlivosti zaplatilo korekciu 5,5 milióna eur späť EK ešte počas auditu. Nepočkali ani na výsledok!!! Tým spochybnili celý systém riadenia a kontroly. Pritom išlo iba o technické zmeny v súvislosti s výmenou podložia kvôli nevhodnému geologickému podložiu a zmene legislatívy v rámci zvodidiel. Tieto nepredvídateľné zmeny sa vyskytujú takmer v každom dopravnom projekte a my sme ich dokázali obhájiť aj keď išlo o Vážneho projekty, pretože tu ide o Slovensko a nie politikárčenie.
Predsedovi KDH Jánovi Figeľovi spolu s jeho tímom sa podarilo takmer strojnásobiť rýchlosť čerpania eurofondov oproti predchádzajúcemu vedeniu a výrazne sme znížili mieru chybovosti. Preto takéto články znevažujú našu prácu a ničia dobré meno KDH. Veríme však, že sa nejednalo o úmysel a spomínaná redaktorka si nabudúce lepšie overí fakty, aby sa podobné nepravdivé články neopakovali.
Martin Krajčovič poradca podpredsedu NR SR Jána Figeľa
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
mš jk