OTS: Reakcia KDH na článok HN „Zdravotníctvo môže prísť o milióny.“

TASR, 25. júla 2013 16:17

Bratislava 25. júla (TASR-OTS) - Dnešný článok redaktorky Hospodárskych novín Márie Hunkovej v časti o pozastavení platieb eurofondov v Operačnom programe doprava je zavádzajúci a nepravdivý. Redaktorka namiesto overenia faktov a prečítania si skutočných dôvodov z listu Európskej komisie napísala iba nepravdivé tvrdenia súčasného vedenia ministerstva dopravy, ktoré kryje ich zlé rozhodnutie a zakrýva korupciu a kartelizmus z čias prvej Ficovej vlády. Ak by si prečítala dôvody, tak by zistila nasledovné: - Za podstatný problém Európska komisia považuje všetky železničné projekty z čias ministrovania Ľubomíra Vážneho, kde vidí podozrenie z kartelizmu, konfliktu záujmov a chyby pri verejnom obstarávaní. Niektoré projekty vyšetruje európsky protikorupčný úrad OLAF a aj polícia, kvôli podozreniu zo zneužitia prostriedkov. Kvôli tomu je už rok pozastavená prioritná os číslo 1, teda železničné projekty sa už rok nepreplácajú z európskych, ale len z národných zdrojov, čím Slovensku chýbajú v rozpočte milióny eur. - K tomu sa nedávno pridal diaľničný projekt Sverepec – Vrtižer, teda diaľnica z čias prvej Ficovej vlády, keď súčasné vedenie NDS a ministerstvo dopravy nekonali a neobhajovali Slovenskú republiku a radšej bez vysvetlenia vrátili európske prostriedky, čím miera chybovosti prekročila povolené 2%. - Ďalej je tu prierezový problém týkajúci sa porušenia pravidiel VO. To spôsobilo najprv zastavenie priebežných platieb a od februára celého OPD. Súčasné vedenie ministerstva dopravy a NDS namiesto toho, aby obhájili Vážneho projekt, ktorého výdavky z verejných zdrojov už boli dávno uhradené v rokoch 2008-10, tak radšej z nedbanlivosti zaplatilo korekciu 5,5 milióna eur späť EK ešte počas auditu. Nepočkali ani na výsledok!!! Tým spochybnili celý systém riadenia a kontroly. Pritom išlo iba o technické zmeny v súvislosti s výmenou podložia kvôli nevhodnému geologickému podložiu a zmene legislatívy v rámci zvodidiel. Tieto nepredvídateľné zmeny sa vyskytujú takmer v každom dopravnom projekte a my sme ich dokázali obhájiť aj keď išlo o Vážneho projekty, pretože tu ide o Slovensko a nie politikárčenie.

Predsedovi KDH Jánovi Figeľovi spolu s jeho tímom sa podarilo takmer strojnásobiť rýchlosť čerpania eurofondov oproti predchádzajúcemu vedeniu a výrazne sme znížili mieru chybovosti. Preto takéto články znevažujú našu prácu a ničia dobré meno KDH. Veríme však, že sa nejednalo o úmysel a spomínaná redaktorka si nabudúce lepšie overí fakty, aby sa podobné nepravdivé články neopakovali.

Martin Krajčovič poradca podpredsedu NR SR Jána Figeľa

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

mš jk

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring