Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 16. mája 2013 10:00
Berlín 16. mája (TASR-OTS) - Špecifiká miestneho trhu, odlišná legislatíva a vkus miestnych obyvateľov sú len jednými z mála výziev, ktorým musia podnikatelia v oblasti E-commerce čeliť na medzinárodných trhoch. Robert M. Maier, jeden zo zakladateľov berlínskeho start-upu Visual Meta a otec myšlienky úspešného e-commerce konceptu ShopAlike, prináša recept na úspech na európskom trhu.
Model nákupnej platformy ShopAlike.sk s ponukou z oblastí módy a životného štýlu si nachádza čoraz viac fanúšikov po celej Európe a onedlho plánuje prekročiť jej hranice s najnovšou pripravovanou webstránkou. Robert M. Maier prináša tipy pre slovenské start-upy ako možno nápad, ktorý vznikol v jednej z berlínskych obývačiek rozšíriť do 15 krajín Európy:
1. Spravte si analýzu trhov, na ktorých sa rozhodnete pôsobiť Pred samotným vstupom na trh si spravte dôkladnú analýzu trhu, presne definujte váš zákaznícky segment a potreby vašej cieľovej skupiny. Nezabúdajte na ekonomickú vyspelosť danej krajiny a taktiež na analýzu dopytu po jednotlivých produktových kategóriách, tá totiž môže byť v jednotlivých krajinách odlišná. Napríklad v Nemecku je na internete vysoký dopyt po nábytku, v Španielsku však takmer vôbec. Pred vstupom na miestny trh si spravte aj analýzu konkurencie, aby ste vopred vedeli čo od nej môžete očakávať. Existujúca úroveň konkurencie môže byť v niektorých prípadoch dôvodom na ústup, no v mnohých prípadoch nám dáva väčší impulz na cielenie našej služby.2. Buďte flexibilní Základná myšlienka internacionalizácie nespočíva v aplikácii presného modelu z materskej krajiny ako cez kopirák. Majitelia firiem by si mali uvedomiť, že pri vstupe na zahraničné trhy musia prispôsobovať či už marketingovú stratégiu, výrobok alebo samotný obchodný model.
3. Optimalizujte produkt Spustenie úspešnej webstránky si vyžaduje neustále zlepšovanie jej technických parametrov a obsahovej stránky, aby návštevník našiel presne to, čo na webstránke hľadá. Preto okrem optimalizácie stránky pre vyhľadávače, venujeme mimoriadnu pozornosť aj kvalitatívnej úrovni jednotlivých podstránok a znižovaniu miery okamžitého opustenia stránky.4. Venujte pozornosť trendom v mobilnom marketingu V ShopAlike sme presvedčení, že bude neustále narastať význam E-commerce na mobilných platformách. Čoraz viac obyvateľov európskych krajín používa smartphony a tablety, preto s našim produktovým teamom pracujeme na mobilných verziách webstránok, a rovnako tak aj na vývoji mobilných aplikácii, ktoré sú užívateľom k dispozícii na stiahnutie a užívateľom spríjemňujú zážitok z nakupovania.
Viac informácii: http://www.shopalike.sk/informacie-o-firme.html
O Visual Meta / ShopAlike.sk Od roku 2009 Visual Meta GmbH pôsobí so svojimi nákupnými platformami v 15 európskych krajinách a spolupracuje s viac ako 1800 partnermi z celej Európy. Medzi klientov firmy patria giganti v oblasti internetového obchodovania ako sú Amazon alebo Zalando. Spoločnosť sídli v Berlíne a je súčasťou silnej skupiny Axel Springer AG. V súčasnosti Visual Meta zamestnáva viac ako 120 odborníkov z celého sveta.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
mš jk