Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 15. júla 2013 11:30
Bratislava 15. júla (TASR-OTS) - Bratislavský samosprávny kraj nemôže vzhľadom na výšku svojho HDP využívať pomoc z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF). Projekty v Bratislavskom kraji sú zamerané na zabezpečenie kvalitného, bezpečného a spoľahlivého systému mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste SR. V rámci OPD 2007 – 2013 sa na území Bratislavského kraja realizujú projekty zo zdrojov EÚ v celkovej výške 743.976 eur (suma k 20. 6. 2013).
PO 4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
Projekty sa týkajú najmä dvoch najväčších slovenských miest, Bratislavy a Košíc. Ich cieľom je zjednodušiť cestovanie a zlepšiť dostupnosť železničnej a koľajovej dopravy.
. Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave, 1. časť Šafárikovo námestie - Bosákova ulica (vrátane rekonštrukcie Starého mosta)
. Obnova vozidlového parku trolejbusov Bratislava
. Obnova vozidlového parku električiek v Bratislave
. Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu železničnú osobnú dopravu v rámci Integrovaných dopravných systémov (IDS) pre Bratislavu a Košice
. Terminály integrovanej osobnej prepravy (TIOP) v Bratislave (projektová dokumentácia)
. Informačný systém Integrovaného dopravného systému (IDS) Bratislavského kraja
. IDS BA - rekonštrukcia a modernizácia železničnej zastávky Bratislava – Vinohrady (projektová dokumentácia)
. Modernizácia električkovej trate - Vajnorská radiála (projektová dokumentácia)
. Modernizácia električkovej trate - Ružinovská radiála (projektová dokumentácia)
. Modernizácia električkovej trate - Karlovoveská radiála (projektová dokumentácia)
. Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave, 2. časť Bosákova ulica - Janíkov Dvor (projektová dokumentácia)
. Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch Zohor, Nové Košariská, Ivanka pri Dunaji a Pezinok
. Technicko-ekonomická štúdia: implementácia integrovaného dopravného systému na území Bratislavy s dosahom na priľahlé regióny
. Technicko-ekonomická štúdia: koľajová trať na území mestskej časti Bratislava Petržalka
. Modernizácia Dúbravskej radiály - úsek Hanulova – Saratovská
. Trolejbusová trať OC Lamač - Brnianska - OC AVION (projektová dokumentácia)
PO 6 – Železničná verejná osobná doprava
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav s cieľom zvýšiť počet cestujúcich verejnou železničnou dopravou.
NAJVÝZNAMNEJŠIE PROJEKTY:
Obnova vozidlového parku električiek v Bratislave
Do roku 2015 sa pripravuje nákup 30 nových nízkopodlažných električiek, ktoré by uľahčili prepravu zdravotne postihnutým ľuďom, starším osobám či mamičkám s kočíkmi v hodnote 90 mil. eur, z toho Európska únia preplatí 85 %.
Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave, 1. časť Šafárikovo námestie - Bosákova ulica
Projekt zahŕňa rekonštrukciu Starého mosta v rámci výstavby električkovej trate spájajúcej centrum mesta so sídliskom Petržalka. Električková trať by mala byť dokončená a uvedená do prevádzky do konca roku 2015. Hlavným cieľom stavby je začať budovať prepravný systém, ktorý bude v budúcnosti schopný prevziať na seba rozhodujúci podiel prepravy cestujúcich v mestskej hromadnej doprave v hlavnom meste. Celková hodnota projektu je 84 mil. eur, z toho Európska únia preplatí 85 %.
Obnova vozidlového parku trolejbusov Bratislava
Do roku 2015 sa pripravuje nákup 80 nových trolejbusov v hodnote 49 mil. eur, z toho Európska únia preplatí 85 %.
Spracovanie Územného generelu mesta Bratislava
Územný generel komplexným spôsobom zanalyzuje dopravnú situáciu v hlavnom meste SR a navrhne najvhodnejšie riešenia na rozvoj nosného systému hromadnej dopravy v Bratislave. V rámci generelu budú priebežne realizované dopravné prieskumy zamerané napríklad na dopravné zvyklosti a správanie obyvateľov mesta a regiónu, vrátane cezhraničného presahu do Rakúska.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
gl