Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 10. augusta 2013 11:30
Bratislava 10. augusta (TASR-OTS) – Zjednodušiť cestovanie a zlepšiť dostupnosť železničnej a koľajovej dopravy je cieľom projektov Operačného programu Doprava (OPD) v rámci prioritnej osi 4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov. Týkajú sa najmä dvoch najväčších slovenských miest, Bratislavy a Košíc.
Do roku 2015 sa v Bratislave pripravuje nákup 30 nových nízko podlažných električiek, ktoré by uľahčili prepravu zdravotne postihnutým ľuďom, starším osobám či mamičkám s kočíkmi v hodnote 90 miliónov eur, z hodnoty nenávratného finančného príspevku preplatí Európska únia 85 %. Do roku 2015 sa zároveň pripravuje nákup 80 nových trolejbusov v hodnote 49 miliónov eur. Rovnako v Košiciach sa pripravuje nákup 23 nových električiek a modernizácia električkových tratí.
Základom dopravnej sústavy sa má stať železničná, resp. električková sieť. Z pripravovaných projektov v Bratislave a v Košiciach ide napríklad o koľajové prepojenie Petržalky a Šafárikovho námestia, vybudovanie terminálov integrovanej osobnej prepravy a záchytných parkovísk v Bratislave a blízkom okolí, vybudovanie terminálu osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou či modernizáciu električkovej trate Námestie maratónu mieru – Hlavná stanica v Košiciach. Za prínosy možno označiť atraktívnejšiu verejnú osobnú dopravu, odľahčenie individuálnej dopravy a zlepšenie možností prestupu na iné druhy MHD.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
jk