Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 11. septembra 2013 9:27
Bratislava 11. septembra (TASR-OTS) - Skúsenosti a kontinuálne vzdelávanie vedú spotrebiteľov k tomu, že stále častejšie a intenzívnejšie sledujú pôvod krajiny produktov pri každodenných nákupoch. Partneri projektu Kvalita z našich regiónov sú hrdí na to, že sa im podarilo naštartovať celospoločenský záujem o tému sledovania krajiny pôvodu tovarov.
Kampaň Kvalita z našich regiónov patrí medzi spontánne najznámejšie kampane zamerané na podporu nákupu slovenských výrobkov. Kampaň najmohutnejšie zaujala v Trnavskom a Žilinskom kraji, najmenej v Bratislavskom. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý zrealizovala po ukončení jarnej časti komunikačnej kampane na reprezentatívnej vzorke populácie SR. Prieskum ďalej preukázal, že slovenský spotrebiteľ si uvedomuje dôležitosť krajiny pôvodu a 35,9 % opýtaných sleduje tento ukazovateľ pri väčšine výrobkov, ktoré nakupuje. Pôvod krajiny iba pri vybraných druhoch produktov skúma 27,1 % vybranej vzorky slovenskej populácie. Ako rozpoznať kvalitné slovenské potraviny?
V prieskume zaznela i otázka, ako by mali byť označované kvalitné slovenské výrobky. Nadpolovičná väčšina respondentov preferuje rovnaké logo pre potravinové i nepotravinové výrobky. S logom Kvalita z našich regiónov je spokojných viac ako 90 % respondentov a ak by mali vybrať logo pre jednotné označovanie kvality, považujú respondenti toto logo za najvhodnejšie z ponúknutých označení.
Motivuje reklama ku kúpe?
Fakt, že reklama motivuje spotrebiteľov ku kúpe, je všeobecne známy a platí. V prieskume spoločnosti GfK Slovakia kládli anketári respondentom otázku, či si myslia, že reklama ku kampani Kvalita z našich regiónov motivuje ľudí ku kúpe slovenských výrobkov. Odpovede respondentov boli jednoznačne za. Až 82,9 % opýtaných sa vyjadrilo kladne.
Zdroj: Prieskum GfK Slovakia, júl 2013 www.kvalitaznasichregionov.sk
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
mš zll