Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 18. decembra 2012 10:54
Bratislava 18. decembra (TASR-OTS) - Starnutie obyvateľstva, rastúca urbanizácia a rozmach digitálneho sveta sú najsilnejšie svetové trendy, ktoré v súčasnosti ovplyvňujú aj správanie návštevníkov nákupných centier na Slovensku a v Česku. Hoci sa zákazníci aj v budúcnosti budú pri nákupe rozhodovať podľa kvality nákupného centra – jeho blízkosti, prístupu, parkovania, mixu obchodov a služieb, centrum bude musieť ponúknuť aj niečo navyše. "Pre úspech nákupných centier na Slovensku a v Česku je dôležité sledovať globálne trendy, ktoré už ovplyvňujú alebo v budúcnosti ovplyvnia nákupné správanie a životný štýl ľudí," uviedla Ivana Žoldošová, marketingová riaditeľka developéra Inter IKEA Centre Group ČR/SR, ktorý na Slovensku a v Česku vlastní, stavia a spravuje nákupné centrá AVION Shopping Park.
1. Zdravie na prvom mieste Jedným z prichádzajúcich trendov do našich krajín spojených so starnutím obyvateľstva v Európe je zmena postoja ľudí k vlastnému zdraviu. Dobrá kondícia bude aktívum, ľudia budú k svojmu zdraviu pristupovať zodpovednejšie a vyhľadávať produkty a služby s ním spojené. "Starnutie obyvateľstva však neprinesie armádu dôchodcov, ale ľudí dlhodobo ekonomicky či inak aktívnych, ktorí žijú najmä v mestách. Sú to ľudia, ktorí stihnú 2-3 životné cykly, zakladajú nové rodiny, radikálne menia profesie, majú potrebu sa neustále vzdelávať. Pre predajcov je to veľká príležitosť," povedala Ivana Žoldošová.
2. On-line svet prináša nové možnosti Rastúca urbanizácia ide ruka v ruke s nárastom populácie, ktorá sa rozhoduje, stretáva a žije podľa množstva informácií získaných z digitálneho sveta – z internetu a najmä zo sociálnych sietí. Zákazník je aj na Slovensku a v Česku vďaka on-line informáciám čoraz sofistikovanejší, náročnejší, očakávajúci hodnotu za peniaze a neustálu inšpiráciu. Nakupovanie bude pre informovaných zákazníkov znamenať viac než len hľadanie výhodnej cenovej ponuky, ale musí im priniesť aj určité vzrušenie, podnietiť ich vnímavosť a priniesť nové možnosti a zážitky ako vypnúť a zrelaxovať. "Interaktívne prezentácie výrobkov, interaktívni predajcovia, služby spojené s on-line prostredím sú prirodzeným vývojom. Je to príležitosť pre nákupné centrá, ale i samotných retailerov prichádzať s úplne novými netradičnými službami či voľnočasovými aktivitami," dodala Ivana Žoldošová.
3. Rastúca sila Ázie Správanie spotrebiteľov pri nákupoch v Európe ovplyvní v budúcnosti aj rastúca sila Ázie. Konzumná sila východu sa naplno prejaví v najbližšom desaťročí, podľa analytikov bude totiž v roku 2030 Čína predstavovať najsilnejšiu svetovú ekonomiku. "Čína a India sa stanú najväčšími trendsettermi spotrebiteľského správania. Na nové trendy prichádzajúce z Ázie budú musieť reagovať aj predajcovia v Európe. Kľúčové bude prispôsobiť nové služby a produkty európskym zákazníkom a ich potrebám," uviedla Ivana Žoldošová.
Kontakt: Katarína Šutarová, ksutarova@agency-like.com
Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
lt pop