OTS: Správca nákupných centier Avion sleduje aj trendy z Európy a Ázie

TASR, 18. decembra 2012 10:54

Bratislava 18. decembra (TASR-OTS) - Starnutie obyvateľstva, rastúca urbanizácia a rozmach digitálneho sveta sú najsilnejšie svetové trendy, ktoré v súčasnosti ovplyvňujú aj správanie návštevníkov nákupných centier na Slovensku a v Česku. Hoci sa zákazníci aj v budúcnosti budú pri nákupe rozhodovať podľa kvality nákupného centra – jeho blízkosti, prístupu, parkovania, mixu obchodov a služieb, centrum bude musieť ponúknuť aj niečo navyše. "Pre úspech nákupných centier na Slovensku a v Česku je dôležité sledovať globálne trendy, ktoré už ovplyvňujú alebo v budúcnosti ovplyvnia nákupné správanie a životný štýl ľudí," uviedla Ivana Žoldošová, marketingová riaditeľka developéra Inter IKEA Centre Group ČR/SR, ktorý na Slovensku a v Česku vlastní, stavia a spravuje nákupné centrá AVION Shopping Park.

1. Zdravie na prvom mieste Jedným z prichádzajúcich trendov do našich krajín spojených so starnutím obyvateľstva v Európe je zmena postoja ľudí k vlastnému zdraviu. Dobrá kondícia bude aktívum, ľudia budú k svojmu zdraviu pristupovať zodpovednejšie a vyhľadávať produkty a služby s ním spojené. "Starnutie obyvateľstva však neprinesie armádu dôchodcov, ale ľudí dlhodobo ekonomicky či inak aktívnych, ktorí žijú najmä v mestách. Sú to ľudia, ktorí stihnú 2-3 životné cykly, zakladajú nové rodiny, radikálne menia profesie, majú potrebu sa neustále vzdelávať. Pre predajcov je to veľká príležitosť," povedala Ivana Žoldošová.

2. On-line svet prináša nové možnosti Rastúca urbanizácia ide ruka v ruke s nárastom populácie, ktorá sa rozhoduje, stretáva a žije podľa množstva informácií získaných z digitálneho sveta – z internetu a najmä zo sociálnych sietí. Zákazník je aj na Slovensku a v Česku vďaka on-line informáciám čoraz sofistikovanejší, náročnejší, očakávajúci hodnotu za peniaze a neustálu inšpiráciu. Nakupovanie bude pre informovaných zákazníkov znamenať viac než len hľadanie výhodnej cenovej ponuky, ale musí im priniesť aj určité vzrušenie, podnietiť ich vnímavosť a priniesť nové možnosti a zážitky ako vypnúť a zrelaxovať. "Interaktívne prezentácie výrobkov, interaktívni predajcovia, služby spojené s on-line prostredím sú prirodzeným vývojom. Je to príležitosť pre nákupné centrá, ale i samotných retailerov prichádzať s úplne novými netradičnými službami či voľnočasovými aktivitami," dodala Ivana Žoldošová.

3. Rastúca sila Ázie Správanie spotrebiteľov pri nákupoch v Európe ovplyvní v budúcnosti aj rastúca sila Ázie. Konzumná sila východu sa naplno prejaví v najbližšom desaťročí, podľa analytikov bude totiž v roku 2030 Čína predstavovať najsilnejšiu svetovú ekonomiku. "Čína a India sa stanú najväčšími trendsettermi spotrebiteľského správania. Na nové trendy prichádzajúce z Ázie budú musieť reagovať aj predajcovia v Európe. Kľúčové bude prispôsobiť nové služby a produkty európskym zákazníkom a ich potrebám," uviedla Ivana Žoldošová.

Kontakt: Katarína Šutarová, ksutarova@agency-like.com

Upozornenie: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

lt pop

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring