Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 9. augusta 2024 16:16
Bratislava 9. augusta (TASR/OTS) - Zákazníci Lidla si kúpili už viac ako 333 333 debničiek s ovocím a zeleninou, ktoré by inak skončili v koši.
Zachrániť tisíce ton jedla a ešte aj ušetriť peniaze - práve to spája projekt S Lidlom šetríme jedlom. Byť zodpovedným človekom nie je vždy jednoduché. Diskont to však svojim zákazníkom uľahčuje a bojuje proti plytvaniu potravinami. Za necelé dva roky od spustenia iniciatívy sa podarilo zachrániť už vyše 1 000 ton ovocia a zeleniny, čo je viac ako 333 333 predaných debničiek.
„Plytvanie potravinami je v súčasnosti veľký problém. Aj vďaka iniciatíve S Lidlom šetríme jedlom znižujeme potravinový odpad a ročne zachránime stovky ton kvalitného ovocia a zeleniny. Od úplného začiatku je projekt mimoriadne obľúbený, čo nás veľmi teší. Je to dôkazom toho, že naši zákazníci robia uvedomelé rozhodnutia a že naše aktivity majú skutočne zmysel.“ povedal Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku.
Súčasťou konceptu je predaj trojkilového balenia ovocia a zeleniny za prekvapivo nízku cenu 1 €. V papierových prepravkách sa nachádza mix rôzneho ovocia a zeleniny, ktoré doteraz nebolo ďalej možné predávať, no jeho kvalita je vysoká. Každá prepravka je iná. Obsahuje napríklad mrkvu, pomaranče či zemiaky, ktoré by v rámci balenia kvôli jednému nevyhovujúcemu kusu bolo potrebné vyhodiť. Rôznorodo vyskladané debničky sa nachádzajú v špeciálnych stojanoch za pokladnicami v každej predajni po celom Slovensku.
„Stretávame sa výhradne s pozitívnymi reakciami našich zákazníkov. Všetky prepravky sa vždy predajú takmer okamžite po ich vyložení,“ hovorí Zuzana Sobotová, Senior konzultantka pre projekty spoločenskej zodpovednosti. „Naše zamestnankyne a zamestnanci pri kontrole čerstvosti debničky denne pripravujú, za čo im patrí veľká vďaka. Aj takýmto spôsobom podporujeme povedomie o potravinovom odpade a spoločne bojujeme za jeho zníženie.“ doplnila Zuzana Sobotová.
Reťazec dlhodobo bojuje proti plytvaniu potravinami. Oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou. Pred štyrmi rokmi ich začal ponúkať v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“ Zákazníci si taktiež môžu kúpiť chlieb Priamo z pece do poludnia druhého dňa po vypečení s 50% zľavou. Nachádza sa špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Diskont aj týmto spôsobom ponúka udržateľnejší a zodpovednejší nákup.
Prostredníctvom optimalizácie sortimentu a procesov sa Lidl snaží čo najviac zefektívniť objednávanie i predaj tovaru. Zároveň ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke. Potraviny teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch, namiesto toho si zákazníci môžu dlhšie vychutnávať ich čerstvosť.
Projekt S Lidlom šetríme jedlom je súčasťou CSR stratégie Lidla v oblasti šetrenia zdrojov. Viac informácií o podobných aktivitách sa dozviete na webovej stránke www.spolocenskazodpovednost.sk alebo na www.lidl.sk.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.