Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 23. augusta 2024 9:50
OTS: V Ázii dodali prvé servisné plavidlá pre morské veterné elektrárne, s cieľom podporiť prieskum hlbokomorskej energetiky
Šanghaj 23. augusta (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Dcérska spoločnosť Shanghai Electric: https://en.prnasia.com/mediaroom/13392-0.shtml (SEHK:2727, SSE:601727), Shanghai Electric Wind Power Group, nedávno v meste Qidong v provincii Jiangsu prevzala prvé ázijské servisné a prevádzkové plavidlá (SOV) pre veterné elektrárne na mori, Zhizhen 100 a Zhicheng 60. Tieto materské lode, ktoré postavila spoločnosť Zhenhua Heavy Industries, dokážu vykonávať nepretržité prevádzky a údržbu v hlbokých vodách a na veterných farmách v otvorenom mori. To vo veľkej miere zmierňuje problémy súčasných čínskych námorných dopravných lodí, ako sú krátke časové okná na prácu, neschopnosť vykonávať nepretržitú prevádzku, časté spiatočné cesty, nízka efektivita a slabá funkčnosť v náročných morských podmienkach.
Liu Xiangnan, viceprezident Shanghai Electric Wind Power Group, poznamenal: „Tieto dve servisné a prevádzkové plavidlá pre veterné elektrárne na mori spájajú efektívnu prevádzku a údržbu s ekologickým a inteligentným prístupom. Sú dôležitými nositeľmi perspektívnej štruktúry elektrickej veternej energie v hlbokých moriach, ktorá podporí kvalitný rozvoj čínskych schopností prevádzky a údržby veterných elektrární na mori."
Zhizhen 100 a Zhicheng 60 majú rozdielne špecifikácie:
• Zhizhen 100 má celkovú dĺžku 93,4 metra, šírku 18 metrov, hĺbku 7,6 metra a navrhnutú prevádzkovú rýchlosť 12,3 uzla;
• Zhicheng 60 má celkovú dĺžku 72,76 metra, šírku 17,5 metra, hĺbku 7 metrov a navrhnutú prevádzkovú rýchlosť 12 uzlov.
Obe dodané plavidlá SOV sú navrhnuté tak, aby poskytovali efektívnu, udržateľnú, inteligentnú a bezpečnú údržbu. Sú vybavené dynamickým polohovacím systémom DP2, majú veľký nákladný priestor s kapacitou na skladovanie náhradných dielov pre ťažké veterné turbíny a dokážu sa autonómne udržať v prevádzke viac ako 30 dní.
• Zhizhen 100 a Zhicheng 60 sú vybavené mólom na aktívnu kompenzáciu vĺn, ktoré zmierňuje posun trupu v dôsledku vĺn. To umožňuje efektívny presun personálu a náhradných dielov, ako aj údržbu veterných fariem v náročných morských podmienkach.
• Majú žeriav na prácu na mori so sklopným ramenom, pracovný čln, nástupný rám a vrtuľníkovú plošinu z hliníkovej zliatiny.
• Poháňa ich hybridný systém s naftovo-elektrickým a lítiovým akumulátorom s plne elektrickým pohonom a rozvodom jednosmernej zbernice. Majú certifikáty hybridného pohonu a ekologických lodí od Čínskej klasifikačnej spoločnosti (CCS).
• Pokročilý inteligentný prevádzkový systém zvyšuje efektivitu údržby a znižuje intenzitu práce, čím predlžuje prevádzkové okno.
„Ako priekopník, líder a staviteľ čínskej veternej energie na mori sa Shanghai Electric Wind Power Group hlboko zapája do rozvoja a rastu čínskej veternej energie na mori a aktívne reaguje na potreby Číny rozvíjať veternú energiu v hlbokých moriach," povedal Liu.
Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2486646/Shanghai_Electric.jpg
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/2346204/Shanghai_Electric_logo.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.