Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 18. augusta 2013 12:00
Bratislava 18. augusta (TASR-OTS) – Galanta bude mať v roku 2015 dobudovaný kompletný obchvat mesta. Výstavba záverečnej tretej etapy, spolufinancovanej z Operačného programu Doprava (OPD), sa začala v marci tohto roka. Po jej skončení budú od vstupu do mesta zo smeru Bratislava a Sereď po výstup smerom na Šaľu a Nové Zámky jazdiť autá plynulejšie a rýchlejšie.
Obchvat tak výrazne zlepší dopravnú situáciu v Galante. "Odkloní tranzitnú kamiónovú dopravu. Projekt je dobrým príkladom Operačného programu Doprava, v rámci ktorého budeme realizovať 375 modernizácií ciest. Na terajšej stavbe z celkových 28 miliónov eur uznaných nákladov bude až 85 % financovaných z fondov Európskej únie," priblížil štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Viktor Stromček.
Objednávateľom stavby je Slovenská správa ciest (SSC) a dodávateľom Strabag, s. r. o. Posledný úsek obchvatu zavŕši snahy o vyriešenie dopravnej situácie v meste Galanta a tranzitnej dopravy na úseku Bratislava - Šaľa. "Tento úsek je najzložitejší. Stavebné náklady predstavujú 23 miliónov eur, majetkovoprávne vysporiadanie stálo 4,5 milióna eur a za projekčnú prípravu sa zaplatilo 600.000 eur," vyčíslil generálny riaditeľ SSC Roman Žembera.
Stavba pozostáva z ciest v dĺžke päť kilometrov, na ktorých je viacero dopravných objektov. "Najzaujímavejšie budú dva mostné objekty, dve mimoúrovňové a dve okružné križovatky. Samozrejme, treba počítať aj s množstvom prekládok inžinierskych sietí," doplnil Žembera.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
pop