OTS: Veganuár už je tu. V Kauflande na vás čakajú stovky rastlinných produktov

TASR, 4. januára 2024 14:09

Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Ako však nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami?

Bratislava 4. januára (TASR/OTS) - V súčasnosti to vôbec nie je zložité. Kaufland dlhodobo ponúka široký „veggie“ sortiment pre všetkých, ktorí sa stravujú bezmäsito, radi skúšajú nové chute, alebo sa rozhodli zapojiť do Veganuára. V týchto dňoch prináša aj špeciálnu veganuárovú ponuku, ktorá je už tretíkrát súčasťou jeho januárového letáka.

Veganuár vznikol spojením slov „vegan“ a január. Projekt britskej neziskovej organizácie hľadal spôsob, ako odľahčiť nielen zaužívané stravovacie návyky, ale aj našu planétu. Prílišná konzumácia mäsa býva spájaná s rizikami, na ktoré upozorňujú viacerí odborníci.

Emisie, ktoré sa chovom dobytka, ošípaných, rýb a hydiny dostávajú do ovzdušia, napríklad prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Tie vznikajú aj pri produkcii mlieka, vajec a mliečnych výrobkov. Pre porovnanie, ak by sa celý svet stal odrazu vegánskym, globálne emisie súvisiace s potravinami by podľa Oxfordskej štúdie (1) klesli do roku 2050 až o 70 percent.

Obohatiť svoj jedálniček o ovocie a zeleninu a objaviť čaro strukovín alebo rastlinných alternatív nie je nikdy na škodu. Či už ide o vegetariána alebo mäsožravca. „V Kauflande podporujeme celosvetovú januárovú vegánsku výzvu, preto začiatkom roka pravidelne upriamujeme pozornosť našich zákazníkov, vegánov i nevegánov, na rastlinný sortiment, vrátane privátnej značky K-take it veggie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko, a pokračuje: „Veganuár je ideálnou príležitosťou, ako si odľahčiť jedálniček a vyskúšať niečo nové. Vďaka širokému sortimentu rastlinných alternatív si mesiac bez mäsa a živočíšnych výrobkov môže vyskúšať úplne každý.“

K-take it veggie patrí medzi favoritov

Medzi najpredávanejšie vegánske výrobky, ktoré zákazníci nájdu pod červenou strechou, patrí značka K-take it veggie s medzinárodne uznávanou a registrovanou ochrannou známkou V-Label. V sortimente reťazca sú okrem obľúbeného vegánskeho nárezu a hummusu v ponuke aj nové špeciality ako vegánska treska. „S dopĺňaním zaujímavých vegánskych noviniek do stáleho sortimentu budeme pokračovať aj v tomto roku,“ dodáva Lucia Vargová zo spoločnosti Kaufland, kde si milovníci rastlinnej stravy môžu kúpiť stovky vegánskych a vegetariánskych produktov po celý rok za výhodné ceny. Veganuár si vďaka tomu užije nielen skúsený „rastlinožravec“, ale aj úplný začiatočník.

Tipy na chutné nákupy aktuálne prináša januárový leták (2) a spolu so špeciálnou vegánskou ponukou reťazec pripravil pre svojich zákazníkov aj overené recepty od skúsených foodblogeriek, ktoré sú tiež dostupné v online Kaufland kuchárke.

(1) https://www.science.org/doi/10.1126/science.aaq0216

(2) https://leaflets.kaufland.com/sk-SK/kaufland-04-01-2024-10-01-2024-19d356/view/flyer/page/50

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring