Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 4. januára 2024 14:09
Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Ako však nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami?
Bratislava 4. januára (TASR/OTS) - V súčasnosti to vôbec nie je zložité. Kaufland dlhodobo ponúka široký „veggie“ sortiment pre všetkých, ktorí sa stravujú bezmäsito, radi skúšajú nové chute, alebo sa rozhodli zapojiť do Veganuára. V týchto dňoch prináša aj špeciálnu veganuárovú ponuku, ktorá je už tretíkrát súčasťou jeho januárového letáka.
Veganuár vznikol spojením slov „vegan“ a január. Projekt britskej neziskovej organizácie hľadal spôsob, ako odľahčiť nielen zaužívané stravovacie návyky, ale aj našu planétu. Prílišná konzumácia mäsa býva spájaná s rizikami, na ktoré upozorňujú viacerí odborníci.
Emisie, ktoré sa chovom dobytka, ošípaných, rýb a hydiny dostávajú do ovzdušia, napríklad prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Tie vznikajú aj pri produkcii mlieka, vajec a mliečnych výrobkov. Pre porovnanie, ak by sa celý svet stal odrazu vegánskym, globálne emisie súvisiace s potravinami by podľa Oxfordskej štúdie (1) klesli do roku 2050 až o 70 percent.
Obohatiť svoj jedálniček o ovocie a zeleninu a objaviť čaro strukovín alebo rastlinných alternatív nie je nikdy na škodu. Či už ide o vegetariána alebo mäsožravca. „V Kauflande podporujeme celosvetovú januárovú vegánsku výzvu, preto začiatkom roka pravidelne upriamujeme pozornosť našich zákazníkov, vegánov i nevegánov, na rastlinný sortiment, vrátane privátnej značky K-take it veggie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko, a pokračuje: „Veganuár je ideálnou príležitosťou, ako si odľahčiť jedálniček a vyskúšať niečo nové. Vďaka širokému sortimentu rastlinných alternatív si mesiac bez mäsa a živočíšnych výrobkov môže vyskúšať úplne každý.“
K-take it veggie patrí medzi favoritov
Medzi najpredávanejšie vegánske výrobky, ktoré zákazníci nájdu pod červenou strechou, patrí značka K-take it veggie s medzinárodne uznávanou a registrovanou ochrannou známkou V-Label. V sortimente reťazca sú okrem obľúbeného vegánskeho nárezu a hummusu v ponuke aj nové špeciality ako vegánska treska. „S dopĺňaním zaujímavých vegánskych noviniek do stáleho sortimentu budeme pokračovať aj v tomto roku,“ dodáva Lucia Vargová zo spoločnosti Kaufland, kde si milovníci rastlinnej stravy môžu kúpiť stovky vegánskych a vegetariánskych produktov po celý rok za výhodné ceny. Veganuár si vďaka tomu užije nielen skúsený „rastlinožravec“, ale aj úplný začiatočník.
Tipy na chutné nákupy aktuálne prináša januárový leták (2) a spolu so špeciálnou vegánskou ponukou reťazec pripravil pre svojich zákazníkov aj overené recepty od skúsených foodblogeriek, ktoré sú tiež dostupné v online Kaufland kuchárke.
(1) https://www.science.org/doi/10.1126/science.aaq0216
(2) https://leaflets.kaufland.com/sk-SK/kaufland-04-01-2024-10-01-2024-19d356/view/flyer/page/50
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.