Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 14. júna 2024 10:38
Bratislava 14. júna (TASR/OTS) - Viac ako 60% celého fairtradového príspevku zo Slovenska pochádza z Lidla. Za predošlých 6 rokov dosiahol takmer 1,5 milióna EUR.
Byť dobrým človekom nie je vždy jednoduché, ale vieme ako na to. V Lidli môžete pomáhať pestovateľom potravín každým jedným nákupom. Diskont je totiž hrdým partnerom Fairtrade a zároveň najväčším slovenským prispievateľom programu, ktorý zlepšuje životy ľudí v rozvojových krajinách. Príspevok Lidl Slovenská republika za rok 2023 dosahuje 438 348 €, čo predstavuje až 61,8% celkového fairtradového príplatku na Slovensku. Za uplynulých 6 rokov Lidl prispel takmer 1,5 milióna EUR.
„Myšlienka fairtradového hnutia, teda spravodlivejšieho odmeňovania a dôstojnejších životných podmienok pestovateľov, sa presadzuje čoraz viac aj na Slovensku. Vďaka rastúcej popularite a predaja čoraz väčšieho množstva fairtradových surovín v reťazcoch ju podporuje aj mnoho Slovákov. Podľa prieskumu už dve tretiny obyvateľov pozná certifikáciu Fairtrade,“ vysvetľuje Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko. Zároveň dodáva: „Fairtrade je o spolupráci a partnerstve v rámci celého dodávateľského reťazca. Úloha pestovateľov je kľúčová, avšak na druhej strane je dôležitý záujem zákazníkov a rastúci sortiment certifikovaného tovaru, v ponuke obchodných reťazcov. Preto nás veľmi teší spolupráca s obchodným reťazcom Lidl na Slovensku, ktorého zákazníci prispievajú najväčším podielom na fairtradový príplatok za tovar predaný na Slovensku. Sú to dôležité financie získané naviac, ktoré pestovatelia v Afrike, Ázii a Latinskej Amerike vynakladajú na rozvoj svojich komunít a zefektívnenie pestovania.“
„Byť zodpovedný tam, kde tovar predávame nestačí. Práve preto spolupracujeme s Fairtrade, ktorá zabezpečuje dodržiavanie práv a dostatočné platové podmienky pracovníkov priamo na plantážach a zároveň podporuje zachovávanie biodiverzity,“ hovorí Katarína Horňáková, CSR manažérka z rezortu nákupu v Lidl Slovenská republika. Výrobky s touto certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Reťazec svojim zákazníkom ponúka aj certifikovanú zelenú kávu (v automatoch Lidl2Go), trstinový cukor, kokos, mandle a vanilku (v čokoládach privátnych značiek).
V roku 2023 viac ako tri štvrtiny fairtradového kakaa (takmer 1 647 ton) a viac ako 90% fairtradovej bavlny (takmer 294 ton) predaných na Slovensku bolo práve z Lidla. Medziročný nárast fairtradového príplatku Lidla predstavuje viac ako 100%.
Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu.
V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít. Získané prostriedky využívajú pestovatelia stále častejšie aj na boj s dopadmi klimatickej zmeny a na preventívne opatrenia, ktoré ich môžu pred otepľovaním klímy chrániť.
Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek, pričom férové jednanie je jednou z oblastí jeho CSR stratégie.
Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné na webovej stránke: https://www.spolocenskazodpovednost.sk/
Lidl pravidelne zverejňuje komplexné správy o svojich aktivitách v rozličných oblastiach trvalej udržateľnosti: https://www.spolocenskazodpovednost.sk/vyrocne-spravy
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.