Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 28. júla 2012 1:02
Bratislava 31. júla (TASR-OTS) - Do veľkej on-line spotrebiteľskej ankety Slovákov sa zapojilo rekordných 11.184 obyvateľov Slovenska, čím sa potvrdilo, že táto téma sa stáva stále viac celospoločensky aktuálnou. Anketu realizovala spoločnosť Azet.sk, a. s., v rámci Projektu "Kvalita z našich regiónov". Spotrebitelia mali možnosť prostredníctvom portálov azet.sk, aktuality.sk, email.azet.sk, diva.sk, lesk.sk, pokec.sk-profily, pokec.sk-miestnosti odpovedať na 12 otázok zameraných na nakupovanie.
Potvrdilo sa, že nákupy sú stále dominantou žien, nakoľko sa ich do ankety zapojilo dvakrát viac ako mužov. Táto téma zaujíma hlavne respondentov v produktívnom veku od 26 do 40 rokov. Aj keď rozhodnutia ohľadom kúpy ovplyvňuje hlavne cena (44 %), výsledky preukázali, že až 94 % respondentov nakupuje slovenské výrobky vo väčšej či menšej miere a až 70 % z nich je ochotných si za ne priplatiť. Zároveň 94 % anketárov si myslí, že slovenské výrobky sú kvalitnejšie ako dovozové.
Problémy spotrebitelia vidia pri rozoznávaní domácich a zahraničných výrobkov, čo deklarovalo viac ako 50 % opýtaných. Až 75 % dopytovaných nie je spokojných s pomerom zastúpenia slovenských výrobkov v obchodoch. Trendom dnešnej doby sa stalo vytváranie čoraz viac nových označení a symbolov pre slovenské produkty. Spotrebiteľ je takto atakovaný rôznymi logami a znakmi na výrobkoch, čo vedie k jeho dezorientácii pri nakupovaní. V ankete sa respondenti vyjadrili jasne. Až 99 % si myslí, že je vhodné potraviny aj nepotraviny označovať jedným symbolom, práve kvôli ich ľahšej orientácii pri nakupovaní. Logo "Kvalita z našich regiónov" funguje na slovenskom trhu iba dva roky, ale pozná ho až 71 % respondentov ankety. Ako jediné je určené pre označovanie food aj nonfood. Drvivá väčšina dopytovaných (97 %) sa zhodla, že je potrebné a dôležité vzdelávať občanov, ako funguje ekonomika, a vysvetľovať, aký dopad má na našu kvalitu života nákupné správanie v prospech kúpy slovenských výrobkov.
UPOZORNENIE:
Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
mš gl