Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 4. marca 2025 16:00
OTS: Yang Chaobin z Huawei: Sieťové riešenie AI-Centric pomáha operátorom využívať možnosti AI
Barcelona 4. marca (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Yang Chaobin, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ICT Business Group spoločnosti Huawei, uviedol na prezentácii produktov a riešení Huawei počas MWC v Barcelone 2025 sieťové riešenie AI-Centric Network.
Podľa Yanga vznik vysokokvalitných, nízkonákladových modelov AI s otvoreným zdrojom povedie k širokému spektru ďalších inovácií uplatnenia a urýchli nástup inteligentného sveta.
Pokroky v AI transformujú spoločnosť na troch úrovniach. Spotrebiteľom prinesú skutočne individualizovanú skúsenosť, podporia inteligentnú spoluprácu v organizáciách a položia základy inkluzívnejšej inteligencie pre každého.
Pokiaľ ide o odvetvie informačných a komunikačných technológií, vyvíjajúca sa technológia a rozmanitejšia škála scenárov uplatnenia síce vytvoria bezprecedentné príležitosti rastu, no zároveň zvýšia latku sieťovej infraštruktúry. Aby operátori mohli tieto príležitosti využiť čo najlepšie, musia urobiť dosiahnuť prelomové zmeny v šírke pásma siete, latencii, pokrytí, prevádzke a údržbe.
„Sieťové riešenie AI-Centric Network od Huawei je navrhnuté tak, aby tieto potreby riešilo," povedal Yang. „Prináša revolúciu v sieťových schopnostiach a umožňuje pripojenie všetkých domén. Povedie k posunu smerom k prevádzke a údržbe orientovanej na uplatnenie a pretvorí telekomunikačné služby a obchodné modely tak, aby naplno využívali nové príležitosti éry AI."
Siete zamerané na AI – štvorvrstvový prístup
Yang sa venoval výzvam, ktorým operátori aktuálne čelia, a vysvetlil, ako im riešenie Huawei môže pomôcť lepšie sa pripraviť na rozšírenie nových aplikácií s podporou AI.
1. Pripojenie všetkých domén. Vďaka hlbšej spolupráci medzi AI a sieťami dokážu operátori optimalizovať vyladenie zdrojov pre smerovanie, šírku pásma atď. Toto poskytne inteligentným aplikáciám univerzálny prístup k sieti, ultra-vysokú rýchlosť vzostupného aj zostupného spojenia a garanciu poskytovanej úrovne služieb.
2. Prevádzka a údržba orientované na aplikácie. Pokroky v aplikáciách AI povedú k vzniku komplexnejších scenárov služieb a výrazne odlišných požiadaviek na skúsenosti. To si vyžiada posun od tradičnej siete prevádzky a údržby orientovanej na zdroje k prístupu viac orientovanému na aplikácie. Huawei Telecom Foundation Model podporuje prediktívnu a proaktívnu prevádzku a údržbu, optimalizáciu skúseností založenú na informovanosti na úrovni aplikácie a prispôsobené, vyladené operácie. Operátori budú môcť výrazne zvýšiť efektivitu prevádzky a údržby siete a zároveň posunúť používateľskú skúsenosť na úplne novú úroveň.
3. Vylepšené služby AI-to-X. Na úrovni jednotlivých používateľov môžu siete orientované na umelú inteligenciu poskytovať správnu skúsenosť pre rôzne scenáre umelej inteligencie priradením presnej úrovne šírky pásma, latencie a spoľahlivosti podľa potreby. Na úrovni organizácie môžu prelomiť problematické miesta konfiguráciou kapacity a časov odozvy na interakcie medzi osobami, rozvojom sietí na podporu interakcie medzi osobami a agentmi a dokonca aj medzi agentmi navzájom. A na celospoločenskej úrovni umožnia siete zamerané na AI všadeprítomnú konektivitu na urýchlenie prijatia AI vo verejných službách, ako je vzdelávanie či zdravotná starostlivosť, a poskytnú tak inkluzívnejšiu hodnotu komunitám po celom svete.
4. Inovatívne obchodné modely. V neposlednom rade, odlišné požiadavky na skúsenosti poskytnú operátorom príležitosť preskúmať nové obchodné modely, ktoré prinesú širší rozsah speňaženia. Siete zamerané na AI v podstate umožnia operátorom prekročiť rámec tradičného speňažovania založeného na prevádzke a začať speňažovať samotný zážitok. Tým sa uvoľní plný potenciál konektivity a otvoria nové zdroje príjmov.
„V celom telekomunikačnom odvetví sa musíme spojiť a začať spolupracovať," uzavrel Yang Chaobin. „Odhalením sieťových schopností, spoluprácou s rôznymi odvetviami a hľadaním inovácií špecifických pre jednotlivé scenáre dokážeme vyťažiť maximum z nových príležitostí na rast v ére AI a priblížiť svet o krok bližšie k svetlejšej a inteligentnejšej budúcnosti."
Kongres MWC Barcelona 2025 sa koná od 3. do 6. marca v španielskej Barcelone. Počas podujatia spoločnosť Huawei predstaví svoje najnovšie produkty a riešenia v stánku 1H50 v hale 1 Fira Gran Via.
V roku 2025 sa komerčné nasadenie 5G-Advanced urýchli a AI pomôže operátorom transformovať podnikanie, infraštruktúru aj oblasť prevádzky a údržby. Huawei aktívne spolupracuje s operátormi a partnermi po celom svete na urýchlení prechodu k inteligentnému svetu.
Viac informácií nájdete na stránke: https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2025
Foto: https://mma.prnewswire.com/media/2631939/Huawei_MWC.jpg
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.