OTS: Z oblasti Ning-po do sveta: Čínske ...
TASR, 2. apríla 2024 9:40
OTS: Z oblasti Ning-po do sveta: Čínske prístavné mesto sa mení na globálne centrum
Ning-Po Čína 2. apríla (TASR/OTS) - /PRNewswire/ - Pre mnohých ľudí nemusí byť mesto Ning-po také známe ako metropoly ako Peking a Šanghaj v Číne, ale môže byť bližšie ku každodennému životu: čínske železiarske nástroje, variče ryže a dokonca aj nové energetické vozidlá, ktoré si ľudia kúpili, s veľkou pravdepodobnosťou putujú cez oceán z tohto čínskeho mesta vo východočínskej provincii Če-ťiang.
Podľa informačnej kancelárie mestskej samosprávy v oblasti Ning-po vysoká pravdepodobnosť tohto obchodného spojenia vyplýva z jedinečného postavenia prístavu v oblasti Ning-po.
Do prístavu Ning-po Čou-šan, ktorý je orientovaný na Východočínske more, môžu lode s maximálnou nosnosťou 300 000 ton voľne priplávať a odplávať a superloď s maximálnou nosnosťou nad 400 000 ton môže vplávať a vyplávať s prílivom a odlivom. Je to vzácny výnimočný hlbokovodný prístav na svete.
V minulom roku dosiahol prietok prístavu 1,324 miliardy ton, čím sa umiestnil na prvom mieste na svete už 15 rokov po sebe, a jeho kontajnerový prietok sa umiestnil na treťom mieste na svete. Nachádza sa tu aj najväčší terminál železnej rudy v Číne, najväčší ropný terminál v Ázii a druhý najväčší samostatný kontajnerový terminál na svete.
Ning-po je dôležitým obchodným centrom už od staroveku. Už za dynastie Tang bolo Ning-po jedným z východiskových bodov námornej Hodvábnej cesty. V modernej dobe bolo Ning-po jedným z piatich zmluvných prístavov otvorených pre zahraničný obchod. Po roku 1978 bolo Ning-po jedným z prvých pobrežných miest v krajine, ktoré sa zapojili do kampane za reformu a otvorenie krajiny.
V súčasnosti je mesto Ning-po prepojené s viac ako 60 čínskymi mestami prostredníctvom námornej a železničnej intermodálnej dopravy a má prístup do viac ako 600 prístavov vo viac ako 200 krajinách a regiónoch pomocou viac ako 300 kontajnerových trás. Stalo sa dôležitým prístavom a logistickým centrom lodnej dopravy, strategickým centrom prideľovania zdrojov a základňou moderných lodných služieb vo svete.
Koncom roka 2023 bolo schválené rozšírenie otvorenia prístavu Ning-po na všetkých jeho osem prístavných oblastí, čo dodalo prístavu Ning-po Čou-šan nový impulz, aby sa stal špičkovým prístavom svetovej úrovne.
Jedinečné prístavné zdroje poskytujú mestu Ning-po schopnosť spojiť sa so zvyškom sveta, ale otvorenie mesta a podnikavé kroky nie sú zamerané len na zlepšenie priepustnosti najväčšieho prístavu na svete, ale aj na snahu o širšie prepojenie, výmeny na hlbšej úrovni a otvorenie na vyššej úrovni.
Ning-po teraz buduje prvotriedny letecko-železničný integračný uzol a nový motor medzinárodného otvoreného rozvoja ďalšou optimalizáciou dopravného plánovania svojho západného regiónu.
Odhaduje sa, že v roku 2050 dosiahne kapacita osobnej dopravy západného dopravného uzla Ning-po približne 220 miliónov cestujúcich ročne a objem leteckého nákladu dosiahne 3 milióny ton ročne, čo pomôže Ning-po stať sa modernou pobrežnou metropolou.
Spomedzi medzinárodných destinácií dostupných pre Ning-po sú krajiny strednej a východnej Európy (SVE) pozdĺž iniciatívy Pásmo a cesta svetlými bodmi pre prehĺbenie globálnej hospodárskej spolupráce a obchodných výmen.
Ning-po začalo organizovať výstavy na podporu obchodu s krajinami SVE v roku 2014 a v roku 2017 zriadilo prvú a jedinú demonštračnú zónu pre hospodársku spoluprácu a obchodné výmeny medzi Čínou a krajinami SVE. V roku 2019 bola výstava China-CEEC Expo povýšená na medzinárodné podujatie národnej úrovne.
Vďaka dobrému podnikateľskému prostrediu, silnému základu digitálnej ekonomiky a jedinečnému systému prístavného logistického uzla zaznamenal cezhraničný elektronický obchod v Ning-po rýchly rast a čoraz širšiu a hustejšiu sieť digitálneho obchodu.
Počas najväčšieho čínskeho festivalu online nakupovania „Double 11" si Ning-po už sedem rokov po sebe udržiava prvé miesto v cezhraničnom maloobchode v krajine. Podnikanie v oblasti cezhraničného elektronického obchodu, ktoré je viazané na nákupy online, predstavuje takmer štvrtinu čínskeho trhu a jeho zahraničný skladový priestor predstavuje 1/6 celkového trhu v krajine. V marci minulého roka bola v Ning-po otvorená prvá letecká linka piatej slobody v provincii Če-ťiang, ktorá výrazne podporila rast cezhraničného elektronického obchodu v meste.
V septembri 2020 bola oblasť Ning-po pilotnej zóne voľného obchodu Če-ťiang oficiálne uvedená na zoznam, čím sa otvorila nová kapitola inštitucionálneho otvorenia v meste.
Oblasť Ning-po napríklad spustila platformu digitálnych služieb „TradeGo" zameranú na bezpečnosť obehu a údajov v medzinárodnom obchode s voľne loženými komoditami s cieľom zabezpečiť jedinečnosť a pravosť digitálnych dokumentov prostredníctvom technológie blockchain. Táto platforma sa stala jednou z 10 uznávaných platforiem pre elektronické nákladné listy na svete.
Otvorené prostredie a podnikavá kultúra nielenže formovali rozsiahlu sieť zahraničného obchodu v Ning-po, ale tiež vyostrili inovačný náskok silného výrobného mesta na globálnom trhu s otvorenou konkurenciou.
V meste Ning-po pôsobí 104 podnikov, ktoré sú národnými šampiónmi v spracovateľskom priemysle s jedným výrobkom, čo je najviac spomedzi čínskych miest a ďaleko prevyšuje Šen-čen, ktorý je na druhom mieste.
Mnohé z ich výrobkov prinášajú prvotriednu čínsku výrobu globálnym spotrebiteľom prostredníctvom prístavu Ning-po Čou-šan.
V budúcnosti sa Ning-po snaží vybudovať medzinárodné centrum otvárania sa.
Podľa plánu mesta Ning-po sa očakáva, že do roku 2026 si nákladná priepustnosť prístavu Ning-po Čou-šan udrží prvé miesto na svete a počet podnikov s ročnou hodnotou obchodu nad 10 miliónov amerických dolárov a zahraničných investičných projektov s celkovou investíciou viac ako 100 miliónov amerických dolárov sa v porovnaní s rokom 2021 okrem iného zdvojnásobí.
Ning-po sa z prístavného mesta stalo medzinárodným obchodným uzlom a je pripravené zapísať sa na mapu sveta.
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.
Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk