OTS: Značka Apple naďalej č. 1 v hodnotení BrandZ TOP 100, Samsung prudko rastie

TASR, 21. mája 2013 10:53

New York 21. mája (TASR-OTS) - Podľa rebríčka BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brand na rok 2013 Apple aj naďalej zostáva značkou s najvyššou finančnou hodnotou vo výške 185 miliárd amerických dolárov.

Značka Apple v minulom roku narástla o 1 % v porovnaní s 51-percentným nárastom jej najväčšieho konkurenta, ktorým je Samsung, v súčasnosti na 30. pozícii v globálnom rebríčku s hodnotou značky na úrovni 21 miliárd amerických dolárov.

Google je tiež vážnym vyzývateľom v súboji o prvú priečku, keď minuloročný pokles obrátil na 5-% nárast v hodnote značky. Ako značka číslo 2 na celom svete má Google hodnotu 114 miliárd amerických dolárov. Značka IBM je tretia v poradí s hodnotou 112 miliárd amerických dolárov.

“V súboji o vedúcu pozíciu na trhu so smartfónmi Samsung dokázal zvýšiť hodnotu značky vďaka rovnováhe medzi pozoruhodným obdobím inovácie a zároveň rastom trhového podielu – iba v minulom roku narástli investície Samsungu do reklamy o 1,6 miliardy amerických dolárov,” hovorí Nick Cooper, Managing Director spoločnosti Millward Brown Optimor. “Napriek konkurenčnejšiemu prostrediu na trhu a iným vyzývateľom, ktorí sa snažia doťahovať sa na špičku, dokazuje schopnosť značky Apple udržať si vedúcu pozíciu. Je príkladom toho, akú hodnotu prináša silná značka pre úspech v podnikaní. Ľudia budú túto značku stále milovať bez ohľadu na vývoj cien jej akcií.”

Štúdia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands, ktorú zadávala spoločnosť WPP a uskutočnila ju spoločnosť Millward Brown Optimor, už pokračuje ôsmym ročníkom. Je to jediný rebríček, ktorý pri výpočte hodnoty značky popri finančných ukazovateľoch zahŕňa aj názory jej súčasných a potenciálnych zákazníkov.

Kombinovaná hodnota značiek v Top100 narástla od roku 2006 o 77 % a v súčasnosti je na úrovni 2,6 bilióna amerických dolárov.

David Roth, CEO divízie The Store v spoločnosti WPP, uvádza: „Tohtoročné poradie zdôrazňuje schopnosť značiek vrátiť firmám správne investície do značky. Rebríček tiež dokazuje, že silná značka prináša rast trhového podielu a zvýšenie ziskov na základe schopnosti presadiť si cenovú prémiovosť a vyššiu návratnosť investícií pre akcionárov.“

Eileen Campbell, Global CEO spoločnosti Millward Brown, dodáva: „Výpočet hodnoty značky a iné metriky, ktoré ukazujú návratnosť marketingových investícií, dávajú marketérom silný hlas na mítingoch top manažmentu spoločností, keďže zabezpečujú lepšie pochopenie pre marketing a zabezpečujú mu pozíciu jednej z viacerých kľúčových hybných síl, ktoré poháňajú finančný rast a úspech v podnikaní.“

Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2013

1. Technology Apple 185,071 +1 1 2. Technology Google 113,669 +5 3 3. Technology IBM 112,536 -3 2 4. Fast Food McDonald's 90,256 -5 4 5. Soft drinks Coca Cola 78,415 +6 6 6. Telecoms AT&T 75,507 +10 8 7. Technology Microsoft 69,814 -9 5 8. Tobacco Marlboro 69,383 -6 7 9. Credit cards Visa 56,060 +46 15 10. Telecoms China Mobile 55,368 +18 10

legenda: poradie 2013, kategória, značka, hodnota značky 2013 (v mil. dol.), zmena hodnoty značky, poradie 2012

Nasledujú kľúčové zistenia, ktoré sú zahrnuté v správe z tohtoročného prieskumu:

- Hráči s najvyšším nárastom poskytujú výrazné odlíšenie sa: Top 10 značiek s najvyšším prírastkom má výrazne nadpriemerné skóre z hľadiska kritéria v meraní BrandZ™ Významná, Odlišná, Pozoruhodná. Značka Prada narástla z hľadiska hodnoty najviac, a to až o + 63 %. Predbehla vo výkonnosti všetky ostatné luxusné značky a je v súčasnosti na 4. pozícii v kategórii luxusných značiek (celkovo na 95. pozícii) s hodnotou vo výške 9,5 miliardy amerických dolárov.

- Pivovary sa tešili z rýchleho rastu: Pivo, najpopulárnejší alkoholický nápoj na svete, predstavovalo tento rok kategóriu z najvyšším tempom rastu. Top 10 značiek piva narástlo o + 36 % a v súčasnosti majú spolu hodnotu 63 miliárd amerických dolárov. Pivovarnícky sektor čerpal najmä z nárastu predaja v Južnej Amerike a Číne. Heineken, globálny výrobca piva, je treťou najväčšou značkou v sektore s hodnotou 8 miliárd amerických dolárov a v minulom roku profitoval najmä z publicity týkajúcej sa novej „bondovky“ Skyfall. Brazílska spoločnosť Brahma narástla v minulom roku o + 61 % a má v súčasnosti hodnotu 4 miliardy amerických dolárov.

- Značky s vysokou hodnotou poskytujú rýchlejší rast: Analýza značiek v rámci štúdie BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands ako akciového portfólia za posledných osem rokov vykazuje výrazne lepšiu výkonnosť v porovnaní s indexom bežného akciového trhu, ako je S&P500. Kým hodnota spoločností v rámci indexu S&P500 narástla o 23 %, portfólio BrandZ™ získalo 58 %, čo dokazuje, že spoločnosti so silnými značkami dokážu poskytovať akcionárom vyššiu hodnotu. Grafické znázornenie je k dispozícii na tomto odkaze.

- Technologické značky aj naďalej dominujú rebríčku a čínske digitálne značky sa začínajú vzmáhať: Značky v segmente technológií a telekomunikácií aj naďalej okupujú vedúce priečky: až 29 takýchto značiek je v rámci BrandZ™ Top100 a spolu predstavujú 43 % celkovej hodnoty Top 100, konkrétne viac než 1 bilión amerických dolárov. Rast v tomto sektore je však len mierny. V porovnaní s poklesom hodnoty značky Facebook, jej čínsky ekvivalent, Tencent, narástol o 52 % a zaradil sa tak medzi Top 10 skokanov roka s viac než 800 miliónmi aktívnych užívateľov. Po menovaní novej CEO spoločnosti Yahoo, ktorá predtým pracovala v spoločnosti Google, sa aj Yahoo dostáva do rebríčka. Uvedený krok zvýšil očakávania, ako aj cenu akcií, ktoré následne viedli k zvýšeniu hodnoty značky ako takej.

Štúdia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands je dostupná online. Zahŕňa hodnotenie a analýzu najhodnotnejších značiek v kľúčových regiónoch sveta a 13 sektoroch trhu. Tu si môžete stiahnuť kompletný rebríček BrandZ™, vrátane rozdelenia podľa jednotlivých regiónov a kategórií, ako aj hĺbkových postrehov a poznatkov spoločností v rámci skupiny WPP. Poradie v rebríčku a omnoho viac postrehov a poznatkov z oblasti prieskumu značiek sú tiež dostupné v rámci bezplatnej interaktívnej mobilnej aplikácie pre Apple a Android a tiež ako elektronický časopis pre iPad.

POZNÁMKY PRE REDAKTOROV:

O štúdii BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands Ranking

Štúdiu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands vyvinul Millward Brown Optimor pre spoločnosti v rámci skupiny WPP. Prieskum sa uskutočňuje každoročne už po ôsmykrát. Je to jediná štúdia na svete, ktorá kombinuje metriky hodnoty značky založené na rozhovoroch s viac než dvoma miliónmi spotrebiteľov po celom svete, ktoré sa venujú tisíckam značiek zameraných na spotrebiteľov, alebo firmy s precíznou analýzou finančnou a obchodnou výkonnosťou každej zo spoločností (využívajúc údaje od spoločností Bloomberg a Kantar Worldpanel) s cieľom zadefinovať hodnotu, ktorú zohráva značka ako taká v náraste obchodných výnosov a trhovej kapitalizácii spoločnosti. Kľúčovým vstupom pri určovaní hodnoty značky je spotrebiteľské vnímanie značky, keďže značky sú kombináciou obchodnej výkonnosti, naplnenia sľubov prostredníctvom produktov či služieb, zreteľnosti v rámci pozicioningu a vedúceho postavenia značky. Poradie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky, keďže aj pre skutočne globálne značky sa môžu veličiny „prispenia značky k celkovej hodnote“ (brand contribution) spoločnosti výrazne meniť v závislosti od konkrétnej krajiny.

O Millward Brown

Millward Brown (www.millwardbrown.com) je jedna z vedúcich spoločností v oblasti marketingového prieskumu a je expertom v oblasti efektívnej reklamy, marketingovej komunikácie, mediálnej stratégie a stratégie rastu hodnoty značiek. Vďaka využívaniu integrovanej skupiny validovaných výskumných riešení – kvalitatívnych aj kvantitatívnych – Millward Brown pomáha klientom budovať silné značky a služby. Millward Brown má viac ako 86 pobočiek v 56 krajinách. Súčasťou Millward Brown sú aj spoločnosti Millward Brown's Global Media Practice (riešenia pre mediálnu efektivitu), Millward Brown Optimor (zameranie na maximalizáciu návratnosti investícií do značiek a marketing spoločností) a Dynamic Logic (svetový líder v oblasti riadenia efektivity v digitálnom marketingu). Millward Brown je súčasťou skupiny Kantar, ktorá je WPP's skupinou pre konzulting, informácie a insights trhu.

O WPP

WPP je najväčšou svetovou skupinou pre komunikačné služby s ročným obratom 16,5 miliardy amerických dolárov. Cez svoje spoločnosti zabezpečuje klientom komplexný balík reklamných a marketingových služieb vrátane advertising and marketing services including advertising & media investment management; consumer insight; public relations and public affairs; branding and identity; healthcare communications; direct, digital, promotion and relationship marketing; a specialist communications. Spoločnosť celkovo zamestnáva viac ako 165.000 ľudí vo viac ako 3000 pobočkách 110 štátov. Pre viac informácií navštívte www.wpp.com.

WPP získala ocenenie Holdingová spoločnosť roka 2012 na Cannes Lions International Festival of Creativity.

Kontakt: Teresa Horscroft Eureka Communications Tel: +44 (0)1420 564346 Mobile: +44 (0)7990 520390 Email: teresa@eurekacomms.co.uk

alebo

Miquet Humphryes Director, Global Corporate Marketing Millward Brown Tel: +44 (0) 1926 826179 Email: miquet.humphryes@millwardbrown.com

alebo

Martin Urbaník Area Manager, Millward Brown Czech Republic s.r.o., obchodná zložka - Slovensko Tel: +421 910 311 932 Email: martin.urbanik@millwardbrown.com

UPOZORNENIE:

Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

lt gl

Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring