Prešovčania môžu mestu adresovať podnety viacerými spôsobmi

12. apríla 2022 10:57
Prešov 12. apríla (TASR) - Svoje nápady, myšlienky či upozornenia na prípadné nedostatky môžu Prešovčania adresovať mestu viacerými spôsobmi - telefonicky, písomne alebo podnet poslať prostredníctvom formulára na webstránke mesta egov.presov.sk. TASR o tom informovala tlačová referentka mestského úradu (MsÚ) Lenka Šitárová. Pri podaní podnetu prostredníctvom uvedeného formulára je dôležité si podľa Šitárovej najprv preveriť, či nie je podnet v danej veci už riešený. Polia je potrebné vyplniť čo najpresnejšie s použitím diakritiky. Správne zvolenie typu podnetu urýchli jeho spracovanie. "Podnet je zároveň potrebné aj presne lokalizovať. Ak to nie je možné formou adresy alebo presných GPS súradníc, občania môžu oblasť popísať čo najdetailnejšie, s použitím jednoznačných oporných bodov, vzdialenosti a podobne. Podnet je potrebné zadať s vlastným menom a priezviskom," priblížila Šitárová. Tento spôsob je podľa nej rýchly a efektívny, keďže sa podnety dostávajú priamo na riešenie zodpovedným pracovníkom. Vzhľadom na to, sa mesto Prešov rozhodlo deaktivovať svoje konto na portáli odkazprestarostu.sk. K tomuto rozhodnutiu prispela i skutočnosť, že takmer polovica podnetov, ktoré prostredníctvom tejto adresy prichádzajú, sú od jediného občana, ktorého identita nie je známa. "Za obdobie od 1. septembra 2021 podal spolu 321 podnetov, ktoré často nespĺňajú pravidlá stanovené portálom. Podať podnet prostredníctvom portálu odkazprestarostu.sk navyše môže ktokoľvek, aj bez udania svojej totožnosti. Z tohto pohľadu sú teda všetky prakticky anonymné," dodala Šitárová. Na sociálnej sieti portálu odkazprestarostu.sk uviedli, že profil mesta Prešov bol z dôvodu atakovania samosprávy prostredníctvom stoviek podnetov a komentárov jedného či niekoľkých užívateľov deaktivovaný. man liv
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring