Vyjadrenie: MŠVVaM: Ministerstvo školstva zriadilo krízové linky...

dnes 16:25
Vyjadrenie: MŠVVaM: Ministerstvo školstva zriadilo krízové linky psychologickej podpory pre deti, rodičov a pedagogických zamestnancov Bratislava 16. januára (TASR) - Ministerstvo školstva zriadilo krízové linky psychologickej podpory pre deti, rodičov a pedagogických zamestnancov. Bezplatná psychologická pomoc je dostupná pre všetkých, ktorí boli touto tragédiou priamo či nepriamo zasiahnutí. Okrem toho pripravilo stručný postup, ako sa s deťmi o krízovej situácii rozprávať. Krízové linky: Linka dôvery Nezábudka (Liga za duševné zdravie) - 0800 800 566 (nonstop) - 0800 222 450 v ukrajinskom jazyku -Телефонна лінія довіри НЕЗАБУДКА IPčko - internetová poradňa pre mladých Krízová linka pomoci: 0800 500 333 (nonstop) Online chat na ipcko.sk Linka detskej istoty (pre deti a mládež do 18 rokov) - 116 111 (nonstop) Krízová linka pre rodičov a pedagogických zamestnancov - 0911 969 725 (08:00 – 18:00) AKO SA ROZPRÁVAŤ S DEŤMI O KRÍZOVEJ UDALOSTI? Dnešné tragické udalosti na gymnáziu v Spišskej Starej Vsi hlboko zasiahli nás všetkých. V týchto náročných chvíľach je dôležité venovať pozornosť nielen fyzickej bezpečnosti, ale aj psychickému zdraviu detí, učiteľov a všetkých zasiahnutých. Ako poskytnúť prvú psychosociálnu pomoc *deťom, ktoré nie sú priamo zasiahnuté udalosťou?* 1. Buďte tu pre deti Ak deti tému otvoria, vypočujte ich, nechajte ich vyjadriť svoje emócie a pocity bez hodnotenia. Rešpektujte, ak dieťa nechce hovoriť. 2. Pomenujte, čo sa stalo Ak deti majú otázky, poskytnite jasné a vekovo primerané informácie o situácii, aby deti rozumeli, čo sa udialo. 3. Posilňujte pocit bezpečia Uistite ich, že máme spoločný záujem, a to aby škola bola bezpečným miestom, a bezpečnosť detí aj zamestnancov je našou prioritou. 4. Podporujte prirodzené prejavy emócií Strach, smútok alebo hnev sú normálne reakcie na krízové udalosti. Je v poriadku prejaviť emócie, ale len spôsobom, ktorý neublíži iným. + Upozornenie na zmeny v správaní: Ak spozorujete u vášho dieťaťa akékoľvek zmeny v správaní, ktoré by mohli naznačovať úzkosť alebo strach, neváhajte kontaktovať psychológov alebo linky pomoci. Na čo si dať pozor: • Presnosť informácií: Informujte len o potvrdených faktoch, aby ste predišli panike a šíreniu nepravdivých informácií. • Pokojný tón: Používajte neutrálny a pokojný jazyk, aby ste znížili úzkosť rodičov. • Neposkytujte podrobnosti, ktoré by mohli ohroziť vyšetrovanie alebo vyvolať napodobňovanie. • Dôraz na bezpečnosť: Zdôraznite, že situácia je pod kontrolou a bezpečie detí je prioritou. Ak sa ako učiteľ/učiteľka alebo rodič obávate o zdravie dieťaťa, môžete sa obrátiť na školský podporný tím, centrum poradenstva a prevencie alebo krízové linky pomoci: Vaše spádové centrum poradenstva a prevencie nájdete tu: https://datawrapper.dwcdn.net/qsvdc/6/ Na našej webovej stránke nájdete praktické odporúčania a kroky, ako pomôcť zvládnuť krízovú situáciu a jej následky: https://www.minedu.sk/39295-sk/po-krize-prva-psychosocialna-pomoc/ TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR. Upozornenie: TASR zverejňuje vyhlásenia, stanoviská, oznámenia v pôvodnom znení, dodanom zadávateľom, bez redakčnej úpravy. Zverejňovanie vyhlásení, stanovísk a oznámení orgánov verejnej moci vykonáva TASR v zmysle § 3, ods. 5 zákona č. 385/2008 Z. z. o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky ako službu vo verejnom záujme. luf
Všetko o agentúre
Spravodajský servis
Mobilné aplikácie
Videá
PR servis OTS
Fotografie
Audioservis
Archív a databázy
Monitoring