Zvolen: Zlaté Štúrovo pero získal vysokoškolský časopis Atteliér z Trnavy
včera 17:39
Zvolen 26. apríla (TASR) - V kategórii vysokoškolských časopisov získal tento rok Zlaté Štúrovo pero Atteliér z Univerzity svätého Cyrila a Metoda v Trnave. Najlepšie stredoškolské časopisy sú Rozhľad z Považskej Bystrice a Gymoš z Bardejova. Vyhodnotenie bolo v sobotu v Krajskej knižnici Ľudovíta Štúra (KKĽŠ) vo Zvolene, ktorá je hlavným organizátorom.
Porota Atteliér vyhodnotila ako najlepší vysokoškolský časopis vďaka pútavej grafike a dobrému výberu tém. „Redakcia ich spracováva do viacerých žánrov. Novinári v ňom píšu otvorene o aspektoch, ktoré mladí ľudia v súčasnosti riešia a prežívajú,“ objasnila.
Dve druhé miesta v kategórii vysokoškolských časopisov si delia publikácie Pod čiarou (Filozofická fakulta Univerzity Komenského Bratislava) a Univerzál (Filozofická fakulta Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach). Tretie miesto má Omphalus Martinensis (Jesseniova lekárska fakulta Univerzity Komenského v Martine).
Na súťaži sa zúčastnilo i 56 stredoškolských časopisov. Člen poroty Pavol Vitko povedal, že v nich dominovala nová téma. „Predtým to okrem školského života, lásky, cestovania bolo ochorenie COVID-19, potom vojna na Ukrajine a teraz duševné zdravie,“ podotkol.
V kategórii Online žurnalistika získali prvé miesto web Atteliér a podcast s názvom Podcastt z Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity svätého Cyrila a Metoda v Trnave. „Oba sú dlhodobo najlepšími vysokoškolskými médiami na Slovensku a kvalitou sa vyrovnajú aj profesionálnym médiám,“ poznamenala porota.
Tento rok sa prihlásilo 64 stredoškolských a vysokoškolských časopisov, 15 online projektov a 65 novinárov. O cenu za rubriky, ktoré pomáhajú zvyšovať finančnú gramotnosť na stredných školách, sa uchádzalo 13 časopisov.
Štúrovo pero je najvyššie ocenenie celoslovenskej novinárskej súťaže stredoškolákov a vysokoškolákov. Vyhľadáva novinárske talenty, rozvíja tvorbu školských časopisov, novinárskych žánrov a online žurnalistiky. Rozširuje teoretické a praktické vedomosti a zručnosti v oblasti žurnalistiky a novinárskej etiky. Rozvíja tiež tvorivé a kritické myslenie. „Vytvára zdravé konkurenčné prostredie na vzájomné porovnávanie výsledkov výučby škôl prostredníctvom žiackej a študentskej tvorby,“ ukončila knižnica.
UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.
tan ima