Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia TASR.sk
TASR, 5. februára 2025 9:35
OTS: Televízne noviny nedali konkurencii šancu, v januári 2025 boli trhovým lídrom každý jeden deň
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza obhájila jasné ratingové, ale tiež podielové prvenstvo aj v prípade zrátania januárovej výkonnosti relácie Noviny TV Joj na staniciach TV Joj a Joj 24.
Bratislava 5. februára (TASR/OTS) - Aj v uplynulom januári 2025 potvrdili Televízne noviny svoj status najdôležitejšieho zdroja nezávislých, objektívnych a overených informácií na Slovensku. V hlavnej a jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 sa na obrazovkách televízie Markíza stali suverénne najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na trhu, a to s výrazným odstupom od konkurencie. Trhovým lídrom boli Televízne noviny každý jeden deň uplynulého mesiaca.
V tejto komerčnej cieľovej skupine dosiahli Televízne noviny v januári vynikajúci priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 27,1 %. Konkurencii tak nedali najmenšiu šancu, keď Noviny TV Joj zaznamenali v rovnakej cieľovej skupine priemerný podiel na trhu iba 19,6 %. Televízne noviny obhájili jasné ratingové, ale tiež podielové prvenstvo aj v prípade zrátania januárovej výkonnosti relácie Noviny TV Joj na staniciach TV Joj a Joj 24 (share 21,4 %).
Televízne noviny si hľadiska dosiahnutého priemerného trhového podielu v uplynulom mesiaci medziročne polepšili o 0,7 percentuálneho bodu, kým konkurenčné Noviny TV Joj, naopak, poklesli o 0,4 percentuálneho bodu. Zvýšil sa tak aj náskok Televíznych novín od hlavného večerného spravodajstva TV Joj.
Každý januárový deň si Televízne noviny zapínalo v priemere až 788-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo je suverénne najväčší zásah na trhu. Celkovo súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta sledovalo na obrazovkách TV Markíza priemerne 474-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Zatiaľ najsledovanejšie tohtoročné vydanie Televíznych novín odvysielala TV Markíza hneď v prvý januárový deň, v stredu 1. 1. 2025, kedy si pripísali na konto excelentný rating 10,8 % a trhový podiel 27,5 % v cieľovej skupine 14-56. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ si toto vydanie pozrelo nateraz rekordných 566-tisíc divákov.
Najväčším januárovým zásahom sa môže pochváliť relácia z pondelka 6. 1. 2025, ktorú si zaplo dokonca až 886-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Z hľadiska podielu na trhu si najlepšie počínalo vydanie zo štvrtka 16. 1. 2025, ktoré zaznamenalo vysoko nadpriemernú hodnotu 31,1 %.
TV Markíza aktuálne podporuje Televízne noviny imidžovou kampaňou s názvom „Správy pre celé Slovensko“, v rámci ktorej prezentuje svoju rozsiahlu sieť regionálnych reportérov. Predstavuje v nej práve týchto ľudí – profesionálov, ktorí stoja za prípravou spravodajstva a často sú prvými svedkami udalostí, ktoré následne prinášajú na televízne obrazovky.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.